نظر ترامپ دربارۀ واکنش پوتین به اوباما: «فوق العاده بود»

نظر ترامپ دربارۀ واکنش پوتین به اوباما: «فوق العاده بود»
شنبه 11 دی 1395 - 00:04

دونالد ترامپ، رئبس جمهور منتخب آمریکا، تصمیم ولادیمیر پوتین برای خودداری از اخراج دیپلمات های آمریکایی از روسیه را «اقدامی فوق العاده» توصیف کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، ترامپ در ادامۀ توییتی که جمعه شب به این مناسبت منتشر کرد، دربارۀ پوتین نوشت: «همیشه می دانستم که او بسیار زیرک است».

درحالی که رسانه های آمریکایی و اروپایی از تصمیم مسئولان روس برای بیرون راندن دست کم 35 تن از کارکنان سفارت آمریکا در روسیه و کنسولگری های وابسته به آن از این کشور خبر دادند، پوتین روز جمعه در بیانیه ای، مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرد.
پوتین دراین بیانیه اعلام کرد:« ما برای دیپلمات های آمریکایی مشکلی ایجاد نخواهیم کرد و آن ها را اخراج نخواهیم کرد. اعضای خانواده ها و کودکان آن ها را از استفاده از اماکن تفریحی معمول برای حضور در مراسم سال نوی میلادی منع نخواهیم کرد، از کودکان دیپلمات های آمریکایی می خواهیم که در مراسم و جشن های سال نوی میلادی در کرملین حضور یابند».
رئیس جمهوری روسیه درعین حال خاطرنشان کرد :«روسیه، طبق قوانین بین المللی فعلی، همه اصول و راه کارها را برای پاسخ مناسب به اقدامات آمریکا دارد».
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها