ادعای هک شدن یک شرکت برق آمریکا به‌وسیله روسیه

ادعای هک شدن یک شرکت برق آمریکا به‌وسیله روسیه
شنبه 11 دی 1395 - 13:28

متولیان یک شرکت برق در ایالت ورمونت مدعی هستند رایانه‌هایشان به وسیله روس‌ها هک شده است.

العالم - آمریکا

سی‌ان‌ان به نقل از یک شرکت برق در ایالت ورمونت آمریکا ادعا کرد در یکی از لپ‌تاپ هایش نشانه‌های حملات هکری از سوی روسیه را مشاهده کرده است. به ادعای آن‌ها، این شیوه از حملات هکری، به حملات هکری منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر (آبان) آمریکا شباهت دارد.
بنا بر اعلام شرکت «برلینگتون الکتریک»، این کد‌های مشکوک زمانی کشف شد که وزارت امنیت داخلی آمریکا به آن‌ها هشدار داد.
«پاتریک لیهی»، سناتور دموکرات ورمونت این حمله را تهدیدی مستقیم برای ایالتش ارزیابی کرد. در بیانیه وی آمده است: «عملیات هکری روسیه که از سوی دولت این کشور حمایت می‌شود، تهدیدی جدی به شمار می‌رود و تلاش برای نفوذ در سامانه الکتریسیته از طریق یک شرکت مستقر در ورمونت، جدیدترین نمونه از چنین اقداماتی است. ... این اقدام، احتمالاً تلاشی برای قطع برق آمریکا در اواسط زمستان است.»
منازعه واشینگتن و مسکو بر سر هک ادعایی سامانه‌های رایانه‌ای دموکرات‌ها از سوی روسیه، هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند. کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد به 35 دیپلمات روس و خانواده‌هایشان، برای خروج از آمریکا 72 ساعت مهلت داده است. دولت آمریکا همچنین چندین ساختمان متعلق به دولت روسیه را در نیویورک و مریلند تعطیل کرد.
روسیه اتهامات مطرح‌شده از سوی کاخ سفید در خصوص دخالت این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را قویاً تکذیب می‌کند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز اعلام کرد علی‌رغم سنت رایج در عرصه بین‌الملل، اقدام باراک اوباما را بی‌پاسخ خواهد گذاشت تا دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ آغاز شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها