اعطای حق قطعی اینترنت به کارمندان فرانسوی!

اعطای حق قطعی اینترنت به کارمندان فرانسوی!
شنبه 11 دی 1395 - 15:24

دولت فرانسه حق «قطع شدن از اینترنت» را به کارمندان این کشور اعطا می‌کند.

العالم - اروپا

به نقل از وبسایت «لوکال»؛ از ابتدای ماه ژانویه سال آینده (فردا) قانونی در فرانسه به اجرا گذاشته می‌شود که به موجب آن، شرکت‌های دارای بیش از 50 کارمند باید درباره قطع شدن دسترسی کارمندانشان به اینترنت، با آن‌ها مذاکره کنند.
گسترش خدمات اینترنتی، امکان دسترسی شرکت‌ها را به کارمندانشان در هر زمان فراهم کرده است. بسیاری از کارمندان نیز از بیم از دست دادن شغل‌هایشان، در ساعات غیر اداری از طریق اینترنت به دفتر کارشان متصل می‌شوند و دستورات رؤسایشان را اجرا می‌کنند. به باور کارشناسان، این معضل به افزایش سطح استرس، تشدید اضافه‌وزن، افزایش کم‌خوابی و آسیب دیدن روابط زن‌آشویی آن‌ها منجر می‌شود.
بر اساس قانون جدید، شرکت‌ها باید با کارمندانشان درباره ساعاتی که آن‌ها می‌توانند تلفن‌های همراه و رایانه‌هایشان را از اینترنت قطع کنند، به مذاکره بپردازند. اجرای این قانون، به پیشنهاد وزارت کار فرانسه می‌تواند ساعات بیشتری را در اختیار زندگی خصوصی کارمندان قرار دهد.
بر این اساس، اگر توافقی میان کارمندان و کارفرمایان در یک شرکت حاصف نشود، شرکت‌ها باید انتظار خود را از ساعات کاری کارمندانشان و برداشت خود را از حقوق شغلی آن‌ها منتشر کنند. البته این قانون برای شرکت‌هایی که از اجرای آن کوتاهی کنند، جریمه‌ای در نظر نمی‌گیرد.
ساعات کار هفتگی در فرانسه، بر خلاف بسیاری از کشورها 35 ساعت است و اتحادیه‌های کارگری حامی سرسخت آن هستند.

کلیدواژه‌ها: قطعی از اینترنت، زندگی شخصی، حقوق کارمندان، قانون کار فرانسه

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها