هنوز تصمیمی برای تعطیلی مدارس تهران اتخاذ نشده

هنوز تصمیمی برای تعطیلی مدارس تهران اتخاذ نشده
شنبه 11 دی 1395 - 17:08

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: تاکنون تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس برای فردا یکشنبه و تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا گرفته نشده است.

العالم ـ ایران

محمد رستگاری خاطرنشان کرد: تاکنون دستوری مبنی بر تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا برای امروز که هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است داده نشده است.

مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۴۱ و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کرد. 

وی ادامه داد: تشکیل کمیته و یا تعطیلی مدارس استان تهران منوط به افزایش آلاینده های جوی است. هواشناسی نیز پیش‌بینی کرده است که روز یکشنبه شاخص به عدد 150 و وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا رستگاری گفت: در جلسه روز پنجشنبه کمیته اضطرار آلودگی هوا، تمهیداتی که در زمینه تعطیلی کلیه واحدهای شن و ماسه، افزایش محدوده طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد و توقف فروش مجوز طرح ترافیک روزانه اتخاذ شده که این مصوبه، برای روزهای شنبه تا پایان روز سه شنبه بوده است و فعلا تصمیم جدیدی گرفته نشده است.

بر اساس تحلیل داده های هواشناسی پیش بینی شده برای شهر تهران، با وجود افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز جاری (شنبه) نسبت به روز گذشته، تغییر محسوسی در سرعت باد مشاهده نخواهد شد. این شرایط در روز یکشنبه ادامه داشته و از بعدازظهر روز مذکور روند افزایشی سرعت باد آغاز شده به گونه ای که در برخی ساعات شبانگاه وزش باد موثر (باد با بزرگی بین 3 تا 5 متر بر ثانیه) انتظار می رود و تداوم این شرایط برای روز دوشنبه نیز پیش بینی می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها