صف آرایی مخالفان مصری در برابر عربستان

صف آرایی مخالفان مصری در برابر عربستان
شنبه 11 دی 1395 - 19:23

گروه های سیاسی مخالف دولت مصر فردا (یکشنبه) برای بررسی راهکارهای مقابله با توافقنامه مرزی آبی بین دو کشور مصر و عربستان سعودی که از سوی رییس جمهوری به پارلمان این کشور ارایه شده، تشکیل جلسه می دهند.

العالم مصر 

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از قاهره، این موضوع پس از آن مطرح شد که حکومت مصر با دست کشیدن از مالیکت جزایر تیران و صنافیر به نفع عربستان سعودی و ارائه توافقنامه ترسیم مرز آبی آن مجلس نمایندگان برای تایید، موافقت کرد.
مدحت الزاهد جانشین رییس حزب ائتلاف مردمی سوسیالیستی گفت که احزاب جریان دمکراتیک فردا نشست های خود را در مقر این حزب مجددا تشکیل خواهند داد.

وی افزود که هدف از این نشست بررسی تحولات سیاسی به ویژه حمله خائنانه به قانون سالاری و موافقت حکومت با عدول از مالکیت جزایر تیران و صنافیر و ارائه این توافقنانمه به مجلس نمایندگان برای تایید است به رغم آنکه این توافق همچنان در اختیار دادگاه عالی اداری برای اعلام نظر است که حکم خود را روز 16 ژانویه 2016 (27 دی 95)  اعلام خواهد کرد.

شامگاه 21 فروردین ماه 1395 دولت مصر رسما از امضای توافقنامه مرزی آبی بین دو کشور مصر و عربستان سعودی خبرداد، به موجب این توافقنامه دو جزیره صنافیر و تیران به داخل آب های منطقه ای عربستان سعودی بازگردانده خواهند شد.

206-9

پربیننده ترین خبرها