نظامیان صهیونیست کودک 7 ساله فلسطینی را گروگان گرفتند+ویدیو

شنبه 11 دی 1395 - 19:29

از ماه جولای 2011 مردم روستای کفر قدوم در فلسطین هر ظهر جمعه در اعتراض به اقدام اسراییلی ها در بستن خیابان منتهی به نابلس تظاهرات می کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بستن این خیابان سبب شد تا سفر ساکنان فلسطینی روستای کفر قدوم به نابلس طولانی تر شود و از یک ربع به 40 دقیقه افزایش یابد.

در این تظاهرات هفتگی معمولا درگیری و رویارویی هایی میان تظاهرکنندگان و نظامیان صهیونیست رخ می دهد؛ تظاهرکنندگان به سمت نظامیان سنگ پرتاب می کنند و نظامیان نیز گلوله های فلزی با روکش پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک می کنند. تظاهراتی که در تاریخ 23 دسامبر 2016 در ساعت 12:15 روی داد، برخی فعالان اسراییلی و تظاهرکنندگانی از ساکنان روستای کفر قدوم به سمت موانعی که اسراییلی ها ایجاد کرده بودند، حرکت کردند. تظاهرکنندگان به آخرین منزلی که در دورترین نقطه شرق روستا واقع است، رسیدند؛ اما متوجه حضور نظامیان اشغالگر در منطقه نشدند؛ شماری از پسرها جدا از تظاهرکنندگان به سمت شرق حرکت کردند.

مومن مراد محمود شتیوی کودک هفت ساله یکی از این پسرها بود که درباره این ماجرا می گوید: یکی از پسرها سنگی پرتاب کرد و ناگهان برخی افراد نقابدار ظاهر شدند؛ به خاطر نقابها و دستکش های سیاهشان ابتدا گمان کردم که برخی از تظاهرکنندگان هستند. دیگر پسرهایی که اطراف بودند فورا پا به فرار گذاشتند. متوجه شدم که نظامیان اسراییلی هستند؛ اما چون غافلگیر شدم نتوانستم فرار کنم. یکی از نقابدارها مرا زمین زد و سپس دستگیرم کرد؛ پس از آن نظامیان نقابدار اطرافم جمع شدند. از شدت ترس از ظاهر آنها گریه کردم و فریاد زدم. آنها مرا 10 دقیقه بازداشت کردند. من در کنار آنها بودم زمانی که به سمت تظاهرکنندگان شلیک می کردند.

بگذارید در این صحنه تامل کنیم؛ کودکی 7 ساله در چنگ نظامیانی گرفتار می شود که نقابهای سیاه پوشیدند و باطوم در دست دارند و به سمت دوستانش شلیک می کنند..... اشغالگر همین است!

210-9

پربیننده ترین خبرها