بعد از 42 سال فعالیت؛

روزنامه "السفیر" لبنان تعطیل شد

روزنامه
شنبه 11 دی 1395 - 20:29

روزنامه "السفیر" لبنان امروز (شنبه) اعلام کرد که آخرین شماره‌اش را منتشر کرده است و به علت مشکلات مالی، بعد از ۴۲ سال، این روزنامه دیگر منتشر نخواهد شد.

العالملبنان
روزنامه السفیر که سال 1947 با شعار "فریاد بی صداها"تاسیس شد، در صفحه نخست شماره امروز شنبه خود، سرمقاله‌ای با تیتر "ملت بدون السفیر" منتشر کرده است.
این روزنامه، تعطیلی خود را به بحران های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی لبنان و منطقه ربط داد و نوشت: "السفیر خسته شده است اما نمی خواهد که در عرصه تعطیلی پیشقدم باشد بویژه این که نور امیدی در افق پیشرو می بیند.
این روزنامه به کارکنان خود اعلام کرد که تمام حق و حقوق مالی خود را اواسط ماه آینده دریافت خواهند کرد.
در این سرمقاله نوشته شده است: اقتصاد لبنان وضع خوبی ندارد و سیاست آن نیز این چنین است. بازتاب و تاثیر این وضعیت را می‌توان در مطبوعات مشاهده کرد. این در حالی است که تلال سلمان، سردبیر روزنامه السفیر چندی پیش خبر از تعطیلی این روزنامه داده و علت آن را کاهش درآمد مطبوعات و مشکلات سیاسی لبنان عنوان کرده بود.

در سرمقاله السفیر نوشته شده است: به رغم آن که لبنان از خشونتی که در سال‌های اخیر منطقه را دربرگرفته تا حدی مصون مانده است اما از آثار اقتصادی و سیاسی در امان نمانده و مطبوعات لبنان نیز که زمانی پویایی زیادی داشتند، تحت تاثیر این اوضاع قرار گرفته اند.

السفیر ماه مارس گذشته تصمیم به تعطیلی گرفت اما اندکی بعد از این تصمیم صرف نظر کرد و تصمیم گرفت تعداد صفحات خود را از 18 صفحه به 12 صفحه کاهش دهد.
روزنامه السفیر لبنان که گفته می شود در سال های اخیر به حزب‌الله لبنان و دمشق نزدیک شده است، آشکارا به مقابله با سیاست های آمریکا در قبال منطقه پرداخت.
رای الیوم در گزارشی نوشت: سایر رسانه های لبنان نیز از بحران مالی رنج می برند و این امر باعث شده است که این رسانه ها شماری از کارکنان خود را با وجود داشتن سوابق طولانی، اخراج کنند.
روز گذشته اتحادیه نویسندگان مطبوعات لبنان با انتشار بیانیه تندی، اوضاع کنونی مطبوعات و رسانه های این کشور را بحران ملی بزرگی توصیف کرد که دولت باید چاره ای برای آن بیندیشد و به ظلم در حق بیش از 10 هزار خبرنگار و کارکنان رسانه های خبری لبنان پایان دهد.
اولین شماره روزنامه السفیر در 26 مارس سال 1974 منتشر و این روزنامه موفق شد، شهرت زیادی در کشورهای عربی و اسلامی کسب کند.

213-211-9

پربیننده ترین خبرها