ترامپ: درباره روسیه اطلاعات جدیدی دریافت نکردم!

ترامپ: درباره روسیه اطلاعات جدیدی دریافت نکردم!
چهارشنبه 15 دی 1395 - 08:13

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد ارائه اطلاعات به وی در خصوص مداخله ادعایی روسیه در انتخابات اخیر آمریکا، از سوی مقامات اطلاعاتی به تأخیر افتاده است.

العالم - آمریکا

نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد آژانس‌های اطلاعاتی ، ارائه یافته‌هایشان به وی را در خصوص نقش ادعایی روسیه در انتخابات اخیر این کشور به تأخیر انداخته اند. وی البته به این نکته نیز اشاره کرد که احتمالاً آن‌ها در حال خریدن زمان هستند تا بتوانند ادله قویتری علیه روسیه آماده کنند.
در توییت ترامپ در این خصوص آمده است: «ارائه اطلاعات در خصوص هک ادعایی روسیه تا جمعه به تأخیر افتاد؛ احتمالاً برای تقویت ادله به زمان بیشتری نیاز بود. خیلی عجیب است!»
یک سخنگوی مدیر اطلاعات ملی آمریکا حاضر نشد در خصوص ادعای ترامپ اظهار نظر کند. اما مقامات ارشد دولت، ادعای وی را تکذیب کردند و گفتند هیچ جلسه ای برای سه‌شنبه برنامه‌ریزی نشده بود.
ترامپ پیشتر گفته بود روز سه‌شنبه اطلاعاتی را در خصوص ادعای هک رایانه‌های دموکرات‌ها مطرح می‌کند که دیگران آن‌ها را نمی‌دانند. توییت اخیر وی نیز نشان از بدبینی او به نتیجه‌گیری آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در خصوص حملات سایبری روسیه برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع وی حکایت دارد.
ترامپ در حالی این توییت جنجالی را منتشر کرد که قرار است «جیمز کومی»، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و «جیمز کلپر»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز جمعه برای انتقال اطلاعاتشان به ترامپ در این خصوص، به نیویورک بروند.
باراک اوباما ماه گذشته از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا خواسته بود در خصوص مداخله ادعایی روسیه در انتخابات این کشور گزارشی مفصل تهیه کنند. معلوم نیست این گزارش چه زمانی تکمیل می‌شود؛ اما ترامپ نیز درخواست کرده است یافته‌های آن گزارش در اختیار وی قرار داده شود. به گفته یک سخنگوی ترامپ، این گزارش در هفته جاری آماده خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها