سازمان ملل متحد، حکومت نجات ملی یمن را به رسمیت شناخت!

سازمان ملل متحد، حکومت نجات ملی یمن را به رسمیت شناخت!
پنج‌شنبه 16 دی 1395 - 17:48

محافل یمنی تسلیم استوارنامه نماینده سازمان ملل متحد، به وزیر خارجه در حکومت نجات ملی یمن را شناسایی تلویحی این حکومت توسط سازمان ملل ارزیابی کرده اند.

العالم- یمن

وبگاه یمنی "مشهد الیمنی" گزارش کرد: "هشام شرف عبدالله" وزیر خارجه در حکومت نجات ملی، روز (چهارشنبه)، استوارنامه نماینده جدید سازمان ملل متحد در کشورش را دریافت کرد.

در همین حال، "زکریا االشامی" وزیر حمل و نقل در حکومت نجات ملی یمن با "ادهم مسلم"، معاون مدیر برنامۀ جهانی غذا وابسته به سازمان ملل در صنعا دیدار و درباره حمایت های آتی این نهاد بین المللی درخصوص ساماندهی بندر الحدیده یمن بحث و گفت و گو کرد.

در این دیدار، امکان بازسازی برخی از زیرساخت های تخریب شده در در تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور و همچنین حفاظت از راهها و پل های ارتباطی بین صنعا و بندر الحدیده مورد بررسی قرارگرفت.

وزیر حمل و نقل یمن و معاون مدیر برنامۀ جهانی غذا وابسته به سازمان ملل همچنین، مشکلات پیش روی در روند انتقال مواد غذایی و کمک های بشردوستانه از سوی برنامه جهانی غذا برای استان های یمن به ویژه استان تعز را بررسی کردند.
در پایان این دیدار، الشامی، از همه سازمان ها، جامعه بین المللی و در مقدمه آن سازمان ملل متحد، خواست در جهت رفع تحریم ها از یمن و گشودن فرودگاه بین المللی صنعا تلاش کنند.
پیشتر، سازمان ملل متحد، بطور ضمنی حمایت خود از دولت مخلوع یمن به رهبری عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور را اعلام کرده بود.

221-9

پربیننده ترین خبرها