دهها تروریست در ریف دمشق تسلیم شدند

دهها تروریست در ریف دمشق تسلیم شدند
پنج‌شنبه 16 دی 1395 - 21:39

دهها تن از عناصر مسلح در شماری از روستاها و شهرکهای حومه جنوب غربی دمشق، در راستای مصالحه داخلی، تسلیم شدند و سلاح های خود را به طرفهای ذیربط تحویل دادند.

العالم ـ سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حدود 200 تن از عناصر مسلح از اهالی روستاها و شهرکهای بیت سابر، بیت تیما، بخش غربی شهرک سعسع و حسنو و کفر حور در حومه جنوب غربی دمشق تسلیم شدند و سلاح های خود را به طرفهای ذیربط تحویل دادند و متعهد شدند که دست به هیچ اقدامی علیه امنیت و ثبات کشور نزنند. تعیین وضعیت این عناصر مسلح در تکمیل اقدامات سابق مشابه در شماری از روستاها و شهرک های همان منطقه صورت گرفت.

به نوشته "روسیا الیوم"، پیش از این روند مصالحه در سعسع پس از مخالفت عناصر مسلح جبهه النصره، با مشکل مواجه شده بود؛ اما دو روز پیش برای خروج 135 نفر از عناصر مسلح به همراه خانواده هایشان به حومه شمالی ادلب توافق حاصل شد و پس از آن حدود 1200 نفر به تعیین وضعیت خود و ماندن در مناطق خود روی آوردند. منابع رسمی تاکید کردند که عناصر مسلح باقی مانده پس از تعیین وضعیتشان و پایان روند مصالحه، هنگ نظامی الحرمون تشکیل خواهند داد که با ارتش و دولت سوریه برای مدیریت آن مناطق و حفظ امنیت آنها همکاری خواهند کرد.

درحالی که تعدادی از جبهه ها شاهد درگیری و بمباران هوایی و توپخانه ای بودند، انفجاری شدید ظهر امروز پنجشنبه شهرک ساحلی جبله را لرزاند، به گفته برخی منابع رسمی، بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی وزشگاه اصلی شهرک جبله، برخی افراد کشته و زخمی شدند.

یک منبع نظامی تاکید کرد که مراکز فرماندهی و خودروهای زرهی تروریستهای داعش در عملیات ارتش سوریه علیه این گروه تروریستی در دیرالزور واژگون شدند. این منبع افزود: یگانهایی از ارتش و پادگان فرودگاه دیرالزور در ساعات گذشته درگیری های شدیدی با تروریست های داعش پشت سرگذراندند. یگانهای ارتش در دیرالزور همچنین بسیاری از خودروهای زرهی و مراکز فرماندهی داعش در مناطق الجبیله، الرشیدیه، الحویقه، الصناعه و الرصافه را منهدم کردند و بسیاری از فرماندهان داعش را به هلاکت رساندند.

در منطقه وادی بردی درگیری هایی میان یگانهایی از ارتش سوریه و عناصر مسلح جبهه فتح الشام (النصره سابق) درمحور شهرک بسیمه روی داد؛ این در حالی است که درگیری های شدیدی میان نیروهای اتحاد دموکراتیک سوریه با حمایت و پشتیبانی جنگنده های ائتلاف بین المللی با عناصر گروه تروریستی داعش در محور روستاهای جعبر شرقی و غربی روی داد که برخی خبرها حاکی از تلفات جانی دو طرف است.

در حمص نیز درگیری هایی میان یگانهای ارتش سوریه و عناصر داعش درمحور جب الجراح در حومه شرقی حمص روی داد که با حملات توپخانه ای ارتش سوریه به مواضع داعش در اطراف ایستگاه چهارم در حومه شرقی حمص همزمان بود.

210-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها