آمریکا قطعنامه سازمان ملل را محکوم کرد

آمریکا قطعنامه سازمان ملل را محکوم کرد
جمعه 17 دی 1395 - 08:50

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا قطعنامه ای را که در شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی به تصویب رسید، محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

این قطعنامه پارلمانی که بیشتر جنبه نمادین دارد و به عنوان قانون به حساب نمی آید با 342 رای مثبت در برابر 80 رای مخالف به تصویب رسید.
اکثریت جمهوری خواه به اتفاق آراء و بخش بزرگی از نمایندگان دموکرات به این قطعنامه رای مثبت دادند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد، مجلس نمایندگان خواستار پس گرفته شدن قطعنامه شماره 2334 شورای امنیت شد که در آن بر توقف شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های فلسطینی تاکید شده است.
این قطعنامه سازمان ملل متحد23 دسامبر با کمک رای ممتنع آمریکا با دستور باراک اوباما رئیس جمهور این کشور تصویب شد.
پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دولت (اوباما) زمانی که اسرائیل، متحد ما بیش از همیشه به ما نیاز داشت آن را رها کرد .
نمایندگان کنگره با فاصله گرفتن از رئیس جمهور دموکرات آمریکا پس گرفته شدن یا اصلاح این قطعنامه سازمان ملل متحد را خواستار شدند تا از حالت  یک جانبه و ضد اسرائیلی  در آید.
کنگره آمریکا مدافع رژیم صهیونیستی است و کمک های نظامی و مالی سخاوتمندانه آمریکا به اسرائیل را تصویب می کند. اکثریت جمهوری خواه سال 2015 از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره دعوت کرده بود.­
در قطعنامه مجلس نمایندگان آمده است:  دولت آمریکا باید در آینده با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد که در پی تحمیل راه حلی یک جانبه و ضد اسرائیل باشد مخالفت و آنها را وتو کند .
سنا هم قرار است قطعنامه ای مشابه را با حمایت نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات تصویب کند.

پربیننده ترین خبرها