فعالیت هلال احمر ایران در 17 کشور

فعالیت هلال احمر ایران در 17 کشور
شنبه 18 دی 1395 - 15:09

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر از فعالیت این جمعیت در 17 کشور جهان خبرداد و گفت: در سال جاری تنها 23 درصد از بودجه این جمعیت تحقق یافته است.

  العالم-ایران
 حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی روز شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: کل بودجه نمایندگی ولی فقیه در سال 95، 12 میلیارد تومان بوده که تنها 23 درصد از آن محقق شده است.
وی با انتقاد از وضعیت اطلاع رسانی در هلال احمر به مردم گفت: باید فعالیت های هلال احمر به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد و نباید تنها در هفته هلال احمر اطلاع رسانی کنیم.
حجت اسلام و المسلمین در تشریح اهداف هلال احمر گفت: هلال احمر نهادی غیر انتفاعی و آرامش بخش است و بر احترام به انسان ها تاکید زیادی دارد.
وی با اعلام اینکه برنامه ها و اهداف هلال احمر ایران، محدود به داخل کشور نیست، گفت: جمعیت هلال احمر ایران در 17 کشور جهان مراکز و یا بیمارستان دارد که به نیازمندان آن کشورها خدمت رسانی می کند.

**بازگشت موقوفات به هلال احمر
وی با بیان اینکه برخی از موقوفات هلال احمر در اختیار دیگر ارگانها قرار دارد، گفت: پس از انقلاب اسلامی بر اساس مصوبه ای تمام مراکز درمانی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و ما درصدد این هستیم که بخشی از این موقوفات را به هلال احمر برگردانیم.
حجت الاسلام المسلمین معزی با تاکید بر اینکه اساس هلال احمر بر تجارت نیست،گفت: تاکید بر رعایت نیت واقف یکی از برنامه های نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است.
نماینده ولی فقیه هلال احمر با اعلام این که نظام‌نامه دفتر نمایندگی ولی فقیه مطابق با قوانین جمعیت هلال احمر تدوین شده و رهبری نیز آن را تایید کردند، گفت: نظام نامه از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شد و در اختیار تمام دفاتر نمایندگی های ولی فقیه در سایر استان ها قرار گرفته است.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی معتقدند کمک هایی که جمعیت های احمر سایر کشورها به ایران در هنگام وقوع بحران ها ارسال می‌کنند، در اختیار حادثه دیدگان قرار نمی گیرد، گفت: یکی از وظایف نمایندگی ولی فقیه نظارت بر این موضوع است بطور مثال در زلزله ورزقان، کشور ژاپن مبلغی را بابت ساخت مدرسه ای در اختیار هلال احمر قرار داد که ما توانستیم با همان میزان پول، دو مدرسه در آن منطقه احداث کنیم.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به این که دولت علاقمند به پرداخت بودجه به هلال احمر است،‌ گفت: وضعیت اقتصادی کشور سبب شده دولت نتواند بودجه کامل هلال احمر را پرداخت کند.
وی با اشاره به برنامه سایر کشورها درخصوص تامین بودجه هلال احمر کشورشان، گفت: در این زمینه افزایش حق عضویت و کمک خیران می تواند راه کار باشد.

منبع:ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها