کشته شدن دو تروریست سعودی در عملیات امنیتی در ریاض+تصاویر

کشته شدن دو تروریست سعودی در عملیات امنیتی در ریاض+تصاویر
شنبه 18 دی 1395 - 21:25

وزارت کشور عربستان از کشته شدن دو تروریست و زخمی شدن یک نیروی امنیتی در عملیاتی در محله الیاسمین در شمال ریاض خبر داد.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشورعربستان در بیانیه ای تاکید کرد که طرفهای امنیتی توانستند محل حضور فرد خطرناکی به نام طایع بن سالم بن یسلم الصیعری با ملیت عربستانی را رصد کنند که به سبب نقش خطرناکش در ساخت کمربندهای انفجاری که در چندین عملیات تروریستی بکار رفتند، تحت تعقیب قرار داشت.

وی در منزلی در محله الیاسمین به همراه شخصی به نام طلال بن سمران الصاعدی که او نیز تابعیت عربستانی داشت، پنهان شده بودند و آن منزل را به لانه ای تروریستی برای ساخت مواد منفجره و کمربندهای انفجاری و بمبهای کارگذاشته شده تبدیل کرده بودند.

به نوشته "روسیا الیوم"، در این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی محل را تحت محاصره قرار دادند و در عین حال از آن دو خواستند تا تسلیم شوند اما آنها مخالفت کرده و در تلاش برای فرار از آنجا، به نیروهای امنیتی تیراندازی کردند،  که این امر لزوم دفع خطر آنها را دو چندان می کرد بویژه که آنها کمربندهای انفجاری به تن داشتند و نزدیک بود که از آنها استفاده کنند.

این عملیات به کشته شدن دو تروریست و زخمی شدن یکی از نیروهای امنیتی انجامید که به بیمارستان منتقل شد و اینک وضعیتش به حالت پایدار رسیده و هیچیک از ساکنان محله و یا رهگذران آسیبی ندیدند.

وزارت کشور عربستان اعلام کرد که الصعیری کارشناسی بود که داعش در ساخت کمربندهای انفجاری و بمبهای کارگذاشته شده، مجهز کردن نیروهای انتحاری و آموزش آنها برای انجام عملیات استفاده می کرد؛ از جمله این عملیات هدف قرار دادن نمازگزاران در مسجدی در عسیر و دو عملیات دیگر، یکی در پارکینگ بیمارستان سلیمان فقیه و دیگری در مسجد النبی که هر دو به شکست انجامید.

مقام های سعودی تصاویری از سلاح ها و مواد انفجاری و مهمات منتشر کرده اند که به گفته آنان از محل استقرار تروریست های کشته شده به دست آمده است.

 

210-9

پربیننده ترین خبرها