اظهارات مبهم درباره تروریستی بودن حمله فلوریدا+ویدیو

يکشنبه 19 دی 1395 - 04:35

اظهارات مبهم مسئولان آمریکایی درباره تیراندازی در فرودگاه فلوریدا ، نشان دهنده تردید در میان آنها درباره تروریستی بودن این حادثه است.

العالم - آمریکا

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم " مارلین ریتزمان " یکی از مقام اف ابی آی دراین زمینه می گوید: تحقیقات مقدماتی ما نشان می دهد که ارتباطی بین عامل تیراندازی فرودگاه فلوریدا و تروریسم وجود ندارد. درحالی که " جورج ال پیرو" مقام مسئول دفتر اف بی آی در میامی تاکید می کند که احتمال تروریستی بودن تیراندازی در فرودگاه لادردیل فلوریدا را رد نمی کنیم.
رویترز گزارش کرد: ریتزمان در کنفرانسی خبری در آنکاریج در آلاسکا گفت: این نگرانی ها بیان شده است که چرا نام آقای سانتیاگو در فهرست افراد پرواز ممنوع قرار نگرفته است. می خواهم در این خصوص شفاف باشم. در جریان تحقیقات مقدماتی ما هیچ ارتباطی بین وی و تروریسم پیدا نکردیم. او هیچ قانونی را نقض نکرده  است.
وی افزود: از دیروز تا حالا ما در تماس با اداره پلیس آنکاریج و دیگر نهاد های فدرال و همکاران ایالتی مان بوده ایم و  با بستگان آقای سانتیاگو مصاحبه هایی کرده ایم.  چندین مکان را در اطراف منطقه انکاریج بازرسی کرده ایم. در حالیکه  در مرحله مقدماتی تحقیقات قرار داریم هنوز هیچ نشانه ای دال بر اینکه وی زمانی که حملات دیروز را انجام داد  برنامه ریزی برای انجام آن  داشته   یا اینکه  با فرد دیگری در این خصوص ارتباط و همکاری داشته است، وجود ندارد. می خواهم بر  این موضوع تاکید کنم که جامعه ما در آنکاریج با هیچ تهدیدی در خصوص آقای سانتیاگو روبرو نیست.
خبرگزاری فرانس پرس به نقل " جورج. ال پیرو" مقام مسئوول در دفتر اف بی آی شهر میامی  آمریکا گفت: ما همچنان به بررسی این حادثه از زاویه تروریسم و عوامل احتمالی محرک پشت پرده  این اقدام نگاه می کنیم.
اسکات ایزرائیل کلانتر منطقه هم گفت:  شش فرد زخمی در بیمارستان داریم. دیروز در ابتدا اعلام کردیم که هشت زخمی داریم اما در حقیقت این تعداد شش نفر است. سه نفر از آنها در شرایط خوبی هستند و سه نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.
دبی واسرمن شولتز نماینده ایالت فلوریدا در کنگره آمریکا هم گفت: شکی وجود ندارد که لازم است  این موضوع را که افراد بتوانند با اسلحه گرم مسافرت کنند مورد بازنگری قرار دهیم. معتقدم  لازم است که  نگاه دقیقتری به وضع  امنیتی در اطراف منطقه بازرسی چمدانها داشته باشیم.
درهمین حال مقام های قضایی ایالت میامی از بازجویی از عامل تیراندازی فرودگاه فلوریدا خبرداده اند، درحالی که برخی منابع می گویند این فرد احتمالا درپایان محاکمه به اعدام محکوم خواهد شد.

استبان سانتیاگو

«استبان سانتیاگو»، فرد مسلح 26 ساله جمعه شب گذشته با تیراندازی 5 نفر را در فرودگاه  فورت لودردل به ضرب گلوله به قتل رساند و 6 نفر را مجروح کرد. 
حادثه تیراندازی منجر به لغو پروازهای این فرودگاه شد، ولی از روز شنبه فرودگاه مجددا فعالیت خود را از سر گرفت.
گفته شده است عامل تیراندازی که لحظاتی پس از شروع شلیک به سمت افراد توسط پلیس دستگیر شد کهنه سرباز جنگ عراق است،‌ در آمریکا تحت روان درمانی قرار گرفته است.
سانتیاگو در سال 2010 از طریق گارد ملی پورتو ریکو به عراق اعزام شد.
وی چندی پیش به ماموران پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) گفت که دولت، وی را مجبور کرده است ویدئوهای گروه تروریستی داعش را مشاهده کند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها