مرگ 27 نفر بر اثر سرمای شدید در اروپا

مرگ 27 نفر بر اثر سرمای شدید در اروپا
دوشنبه 20 دی 1395 - 08:56

موج شدید سرمایی که سراسر اروپا را فراگرفته، دستکم 27 قربانی گرفت.

العالم - اروپا
 

به نقل از وبسایت «استرِیت تایمز»؛ موج سرما در چند روز گذشته در اروپا 27 قربانی گرفت که چندین نفر از آن‌ها افراد مهاجر و بی‌خانمان و قربانیان تصادفات به علت یخ‌زدگی جاده‌ها هستند.

در عین حال، سردترین کریسمس مسکو در 120 سال اخیر رقم خورد. سرمای هوا شامگاه کریسمس در این شهر به حدود 30 درجه سانتیگراد و در سن پترزبرگ به حدود 24 درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.
روز گذشته چهار گردشگر پرتغالی کشته و بیست نفر دیگر بر اثر سقوط اتوبوس در یک بزرگراه فرانسه زخمی شدند. این اتوبوس 40 مسافر به مقصد سوئیس داشت.

همچنین موج سرما به ترکیه رسیده و استانبول، بزرگترین شهر این کشور را فلج کرده است. 610 پرواز ترکیه از فرودگاه اصلی آتاتورک و سابیها گوچن به دلیل شرایط بد آب و هوایی لغو شده است.

حدود 6000 مسافر پس از لغو پروازها، در هتل های استانبول  ساکن شدند. پرواز خطوط هوایی ترکیه بین سنگاپور و استانبول در روز شنبه و روز گذشته نیز لغو شد.

موج سرما به یونان نیز رسیده است. در شمال مرز ترکیه یک مهاجر 20 ساله افغان در اثر سرما جان خود را از دست داد.  بیش از 6000 پناهنده، عمدتا سوری در این منطقه حضور دارند که یونان بسیاری از آن‌ها را به خانه های پیش ساخته و چادرهای گرم منتقل کرده است.

 

SA

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها