حداقل دستمزد در ونزوئلا 50 درصد افزایش می‌یابد

حداقل دستمزد در ونزوئلا 50 درصد افزایش می‌یابد
دوشنبه 20 دی 1395 - 10:55

دولت ونزوئلا از افزایش ۵۰ درصدی نرخ حداقل دستمزد مردم به عنوان پاسخی برای مقابله با نرخ تورم این کشور خبر داد.

العالم - ونزوئلا
 

به نقل از بی بی سی; نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا با هدف مقابله با سیر صعودی نرخ تورم در این کشور نفت خیزِ آمریکای جنوبی، افزایشی 50 درصدی را در نرخ حداقل دستمزد اعمال می کند. اما منتقدان می گویند افزایش مکرر نرخ حداقل دستمزد نشانه شکست دولت در مهار نرخ تورم و فرو رفتن در رکود اقتصادی است.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، تورم در ونزوئلا امسال به 1600 درصد می رسد.

به این ترتیب قرار شد حداقل دستمزد ماهانه مردم این کشور به 40000 بولیوارِ ونزوئلا  برابر با 60 دلار آمریکا افزایش یابد که البته این رقم بر حسب نرخ رایج در بازار سیاه معادل 12 دلار آمریکا محاسبه شده است.

این پنجمین بار از زمان مرگ «هوگو چاوز»، رئیس‌جمهور پیشین ونزوئلا در آوریل ۲۰۱۳ است که حداقل دستمزد ماهانه مردم این کشور رنگ افزایش را به خود می بیند.

رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه هفتگی رادیو-‌تلویزیونی خود گفت: "برای خاموش کردن آتش جنگ اقتصادی باید از کارگران حمایت مالی کرد."

یکی از دلایل رکود اقتصادی ونزوئلا، سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی بوده است که به از دست رفتن منابع مالی دولت کاراکاس منجر شد. در این میان، مادورو می گوید گروه های مخالفی که از حمایت آمریکا برخوردار هستند با دامن زدن به نرخ تورم و احتکار کالاهای کمیاب، یک جنگ اقتصادی تمام عیار را علیه وی آغاز کرده اند.

 

SA

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها