پایان عصر سلطۀ آمریکا فرا رسیده است

پایان عصر سلطۀ آمریکا فرا رسیده است
چهارشنبه 22 دی 1395 - 06:24

سازمان اطلاعات ملی آمریکا اخیرا گزارشی درباره دیدگاهش نسبت به سیاست‌های بین المللی و آینده جهان در سال های آتی منتشر کرد.

العالم - آمریکا

پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان عربی گزارش داد که این گزارش حاوی هشدار نسبت به پایان نظام فعلی جهانی و عصر یکه تازی آمریکا در جهان است.
گزارش مزبور همچنین پیش بینی نمود که "طغیان سیاسی و امنیتی" افزایش یابد.    
بر اساس این گزارش، تحولات در زمینه های صنعتی و اطلاعاتی باعث ایجاد فرصت های جدید شده، اما تهدیدات نیز افزایش یافته است؛ پیشرفت های اخیر بهبود زندگی میلیون ها نفر را باعث شده، اما به شوک هایی مانند بهار عربی، بحران مالی 2008 و گسترش سیاست های مردم گرایانه انجامیده است.
این گزارش پیش بینی کرد که 5 سال آتی، سال های افزایش تنش میان کشورها و کاهش نرخ رشد باشد و پایان سلطه و یکه تازی آمریکا بر جهان که از پایان دوره جنگ سرد آغاز شده بود، نزدیک شود، همچنین نظام بین المللی که از هنگام پایان جنگ سرد آن را می شناسیم، پایان خواهد یافت.
گزارش سازمان اطلاعات آمریکا، چهره ای تاریک نسبت به آینده روابط بین المللی ترسیم نمود و پیش بینی نمود که کشورهای دارای حق وتو تلاش بیشتری برای جلوگیری از همکاری بین المللی و طرف های تاثیر گذار تلاش بسیار گسترده تری برای در هم کوبیدن تفاهم جهانی نسبت به رویدادهای بین المللی به عمل آورند. 
این گزارش با هشدار نسبت به سیاست های داخلی حکومت هایی که خواستار احیای نقش نظام در اقتصاد، محیط زیست و جامعه هستند، افزود، اختلاف دیدگاه ها درباره ارزش های عمومی، باعث افزایش شکاف میان حکومت ها در سطح بین المللی شده و امنیت جهانی را تهدید خواهد نمود. 
گزارش مذکور تاکید دارد که زمامداران برای کسب منابع بیشتر جهت تحقق اهدف داخلی در سایه کاهش رشد جهانی خواهند کوشید و این عملا به معنی پایان دموکراسی و ورود به هرج و مرج و سلطه گرایی خواهد بود.    
این گزارش یادآوری کرده که خطر تروریسم در دهه های آتی همسو با استفاده گروه های تروریستی از شبکه های اجتماعی و فناوری های نوین برای نشر افکار خود افزایش خواهد یافت.
بنا بر گزارش سازمان اطلاعات آمریکا، سیاست های روسیه و چین جری تر خواهد شد و نیروهای منطقه ای که قدرت ایجاد چالش برای همسایگان را در خود می بینند، در تلاش برای تحقق منافعشان آزادی بیشتری خواهند داشت.  
206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها