خاطرات عراقی ها از هاشمی رفسنجانی +ویدیو

چهارشنبه 22 دی 1395 - 12:56

مقامات عراق، در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سفارت ایران در بغداد، شرکت کردند.

العالم با خبرنگاران العالم

شرکت کنندگان در این مراسم که با حضور شخصیت های برجستۀ سیاسی، حقوقی و دینی برگزار شد، تاکید کردند که آیت الله هاشمی رفسنجانی، از شاخص ترین چهره های فعال در انقلاب اسلامی و تأسیس جمهوری اسلامی بود که همواره حامی مستضعفان جهان بود.

"ابومهدی المهندس" قائم مقام رئیس بسیج عراق، در حاشیه این مراسم به خبرنگار شبکه العالم گفت: آیت الله رفسنجانی، تأثیرات و نقشی بسیار بزرگ داشت.. این تاثیرات را حتی قبل از انقلاب و در حین انقلاب نیز می شنیدیم، آن گاه در سال های بحران انقلاب و جنگ و سازندگی و توسعه روابط با کشورهای منطقه به ویژه عراق نیز همواره این تاثیرات را شاهد بودیم.

"حسین الشهرستانی" وزیر نفت سابق عراق نیز گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، از آن جهت که توجه ویژه ای به جنبش های ملت ها و مستضعفان و مبارزاتشان در سراسر جهان داشت، شخصیتی متمایز به شمار می رفت. در آن زمان، ملت عراق، در رأس ملت های مستضعف جهان بود که زیر فشار دیکتاتوری صدام بود.

"شیخ خالد الملا" رئیس انجمن علمای عراق نیز دربارۀ آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان در علم و سیاست، مردی بزرگ بود و فکری باز داشت و ارتباطی که با کشورهای عربی برقرار کرد، نشأت گرفته از انسانیت او بود، زیرا او همواره بر این باور بود که راه حل اختلافات، گفت وگو است نه جنگ و کشمکش.

205

پربیننده ترین خبرها