کارشناسان بین‌المللی در کرانه غربی موصل

کارشناسان بین‌المللی در کرانه غربی موصل
پنج‌شنبه 23 دی 1395 - 17:53

پس از آزادسازی اغلب مناطق ساحل سمت چپ موصل از دست گروه تروریستی داعش به دست نیروهای عراقی، یک تیم بین المللی اخیرا از این مناطق بازدید کرد.

العالم - عراق

حسین حاجم فرماندار موصل مرکز استان نینوا گفت: تیمی از سازمان ملل ساعاتی پیش از کرانه سمت چپ موصل که تقریبا به طور کامل از دست گروه تروریستی داعش آزاد شده است، بازدید کرد.

وی امروز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک با اشاره به بازگشت اوضاع به روال طبیعی در مناطق ساحل سمت چپ موصل، افزود: تیم بین المللی از محله های آزادشده بازدید کرد، با شهروندانی که به  کمک نیروهای عراقی از دست داعش آزاد شدند، دیدار کرد و جویای اوضاع و احوال آنها شد.

فرماندار موصل خاطرنشان کرد که تیم سازمان ملل همچنین از مدارس و ایستگاه های آبرسانی و مراکز بهداشتی نیز بازدید کرد و نتایج این دیدار مثبت بوده است.

این نخستین سفر در نوع خود از سوی هیاتی از سازمان ملل پس از آزادسازی اغلب مناطق ساحل سمت چپ موصل است که شاهد پیشروی سریع و گسترده نیروهای عراقی برای بازپس گیری مناطق از دست داعش است؛ در حالی که این مناطق بیش از دو سال، از نیمه سال 2014، تحت سیطره این گروه تروریستی بوده اند.

عملیات "نینوا ما آمدیم" که در روز 17 اکتبر گذشته آغاز شده است، پیروزی های گسترده ای برای نیروهای عراقی به ثبت رساند و گروه تروریستی داعش را گرفتار شکست و ازهم پاشیدگی ساخت.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها