ترامپ: شهردار پیشین نیویورک به کاخ سفید راه می‌یابد

ترامپ: شهردار پیشین نیویورک به کاخ سفید راه می‌یابد
جمعه 24 دی 1395 - 09:06

دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا «رودی جولیانی» را به عنوان مشاور خود در امور امنیت سایبری منصوب خواهد کرد.

به گزارش شبکه العالم به نقل از تارنمای خبری «نیویورک پست»، تیم انتقالی ترامپ روز پنجشنبه در بیانیه ای با تایید این خبر گفت: ترامپ، جولیانی را به عنوان مشاور خود در امور امنیت سایبری منصوب خواهد کرد تا از تخصص و تجربیات وی استفاده شود.

در بیانیه تیم انتقالی ترامپ تاکید شده است: جولیانی به واسطه بیش از 16 سال تجربه در حوزه امنیت سایبری در بخش خصوصی و نیز تجربیات بسیار موفقیت آمیز وی در بخش حقوقی دولتی، به این سمت منصوب شود.

کارشناسان سیاسی بر این باورند که جولیانی 72 ساله که به دلیل نداشتن تجربه کافی در زمینه سیاست خارجی انتخاب خوبی برای کار به عنوان وزیر امورخارجه ترامپ نبود، با توجه به مناقشات مربوط به اقدامات هکری در روزهای اخیر از سوی ترامپ به این سمت انتخاب شده است.

شهردار پیشین نیویورک روز گذشته (چهارشنبه) در نشست شورای هیات مدیره روزنامه «وال استریت ژورنال» حضور یافت و مطالبی را در خصوص طرح‌ها و برنامه‌های رئیس جمهوری منتخب آمریکا در زمینه سیاست خارجی عنوان کرد.

جولیانی گفت: به احتمال قوی استراتژی عمده رئیس جمهوری منتخب آمریکا در سیاست خارجی، منحصر به نابود ساختن داعش خواهد بود و مشکلات بغرنج ریز و درشت دیگر در خاورمیانه و در سایر نقاط جهان، در اولویت های بعدی قرار دارند.

وی بیان کرد: به عقیده من «داعش» بزرگ ترین خطر است؛ نه به این دلیل که در عراق و سوریه حضور دارد، بلکه از این منظر که این گروه تروریستی کاری کرد که «القاعده» نکرد. داعش این قدرت را داشته است که در سراسر جهان منتشر شود.

جولیانی در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع روابط دولت ترامپ با روسیه و چین اشاره و اعلام کرد که دولت ترامپ بر روی تنظیم مجدد روابط با دو کشور روسیه و چین کار خواهد کرد.

شهردار پیشین نیویورک تصریح کرد، دولت «باراک اوباما» از روسیه یک دشمن ساخته بود و به همین خاطر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه هم اصلا احترامی برای اوباما قائل نبود.

11

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها