گفتگوی معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه درباره نشست آستانه

گفتگوی معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه درباره نشست آستانه
جمعه 24 دی 1395 - 13:06

معاون امورعربی وآفریقای وزارت خارجه که امروز(جمعه) وارد مسکو شده است با نماینده رئیس جمهوری روسیه درامورخاورمیانه مسائل مرتبط با دستور کار مذاکرات را بررسی خواهند کرد.

العالم- ایران

این مذاکرات و همچنین برنامه های رایزنی دیگر در ادامه انجام گفت وگوهای زمان بندی شده مقام های ایران و روسیه در سطوح مختلف انجام می گیرد که سبب پیشبرد راهکار حل سیاسی بحران سوریه شده است.

مذاکرات حسین جابری انصاری و میخائیل بوگدانف از این رو اهمیت دارد که 30 آذرماه در نشست وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو، بیانیه ای در باره راهکارهای سیاسی حل بحران سوریه مورد توافق قرار گرفت و منجر به برقراری آتش بس فراگیر از 10 دی ماه دراین کشور شد.

درمذاکرات فشرده مسکو بیانیه ای تصویب شد که در برگیرنده مبارزه با داعش و جبهه النصره، فراخوان جامعه جهانی برای همکاری علیه تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه، رد راهکار نظامی برای حل بحران کنونی، اجرای قطعنامه 2254 سازمان ملل، کمک رسانی فراگیر به سوری ها ولزوم برقراری نظام خروج آزادانه مردم از مناطق درگیری و تحت سلطه تروریست ها و همچنین پشتیبانی از برگزاری مذاکرات سوری-سوری در قزاقستان است.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه پیش از این نیز در مسکو و تهران با جابری انصاری در باره پیشبرد همگرایی های دو کشور برای مبارزه با تروریسم بین المللی، حل سیاسی بحران سوریه و اوضاع عراق، لیبی و یمن مذاکره کرده است.

دو کشور مذاکرات مستمری در حوزه های مختلف از جمله منطقه و سوریه دارند و سفر معاون وزارت امور خارجه ایران به مسکو نیز در ادامه این رایزنی ها انجام می شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها