امیدواری رئیس‌ستاد‌ کارکنان کاخ‌سفید درباره حفظ برجام

امیدواری رئیس‌ستاد‌ کارکنان کاخ‌سفید درباره حفظ برجام
دوشنبه 27 دی 1395 - 10:00

راینس پریبس در خصوص پایبندی دولت آتی آمریکا به برجام ابراز امیدواری کرد.

العالم - آمریکا

راینس پریبس رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در دولت ترامپ در گفتگو با شبکه خبری ای بی سی تأکید کرد وضع برجام مناسب نیست، اما از پاسخ به این سوال ‌که آیا دولت ترامپ می خواهد از این توافق خارج شود یا خیر، خودداری کرد.

وی خاطر نشان کرد: "می‌دانم ترامپ توافق با ایران را دوست ندارد. او معتقد است این توافق واقعا بد است و باید در گام اول به طور کامل بررسی شود".

در مبارزات انتخاباتی، ترامپ به شدت از توافق ایران انتقاد کرد.

ژنرال جیمز متیس، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای وزارت دفاع دولت آینده آمریکا نیز در این خصوص گفت: "من فکر می کنم توافق با  ایران یک قرارداد ناقص برای کنترل تسلیحات است و یک پیمان دوستی نیست. اما زمانی که آمریکا متعهد به انجام چیزی می شود آن را به درستی به سرانجام می رساند."

پریبس در پاسخ به دیدگاههای مختلف ترامپ و متیس تصریح کرد: بهترین را ه پیش روی دولت جهت تصمیم گیری درمورد توافق با ایران باید از طریق "یک اجماع جمعی که با دیدگاههای ترامپ همسو باشد " صورت گیرد.  

متحدان آمریکا، از جمله گروهی از وزرای خارجه اتحادیه اروپا، همراه با ده ها تن از دانشمندان برتر کشور، از ترامپ خواسته اند به توافق هسته‌ای ایران پایبند بماند. اما تقریبا تمامی نامزدهای پیشین ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، کمپین خود را بر از بین بردن برجام متمرکز کردند.

 

SA

پربیننده ترین خبرها