ویدیو؛ اعتراض دختر فلسطینی به مخالفان سوریه در قدس اشغالی

پنج‌شنبه 30 دی 1395 - 23:52

یک دختر فلسطینی با اعتراض شدید به نشست مخالفان سوریه در قدس اشغالی، خطاب به حاضران گفت: مردم سوریه آزادی می‌خواهند، نه مزدور!

العالمفلسطین

 مرکز پژوهش‌های وابسته به دانشگاه العبریه (ترومن) در قدس اشغالی، شاهد تنش میان دانشجویان فلسطینی با مخالفان حکومت سوریه و عناصری از گروه موسوم به "ارتش آزاد" بود.

به گفته رادیو رژیم صهیونیستی، صدها شخصیت دانشگاهی، فرهنگی و دیپلماتیک "اسرائیلی" در این همایش شرکت داشتند.

دانشجویان فلسطینی شرکت اشخاص مذکور را در این نشست به شدت محکوم کردند. در این همایش فهد المصری، یکی از رهبران مخالفان سوری شرکت داشت و پیامی را از طریق ویدیو به اسرائیلی‌ها داد که در این پیام نقشه راهی برای صلح میان اسرائیل و سوریه مطرح شده است.

افسران و افراد مسلح مخالف سوری نیز از طریق یک ویدیو کنفرانس در این نشست شرکت خواهند داشت.

در این همایش دانشجویان فلسطینی به اظهارات مخالفان سوری اعتراض کرده و زمانی که عصام زیتون، نماینده ارتش موسوم به "آزاد" در این همایش به سخنرانی پرداخت، شعارهایی سر دادند. یکی از دانشجویان فلسطینی به وی گفت: جولان سوریه از سال ۱۹۶۷ اشغال شده است. تو خائن و توطئه‌گر هستی. زیتون نیز در جواب وی گفت: خجالت بکشید. شما در مقایسه با سوری‌ها در بهشت زندگی می‌کنید!

این همایش بعد از سفرهای متعدد مخالفان سوری به اراضی اشغالی برای شرکت در کنفرانس‌ها یا دیدار با مسئولان اسرائیلی صورت گرفته است اما این بار افراد مسلح مخالف نیز در این همایش شرکت داشتند.

گفتنی است، این نخستین بار نیست که مخالفان حکومت سوریه از "اسرائیل" دیدن می کنند. پیشتر نیز فهد المصری، عصام زیتون و کمال اللبوانی در کنفرانس "هرتسلیا" با حضور مقامات رژیم صهیونیستی شرکت کرده بودند.

221

پربیننده ترین خبرها