درخواست آمریکا برای بازداشت برادر بان کی مون

درخواست آمریکا برای بازداشت برادر بان کی مون
شنبه 2 بهمن 1395 - 11:33

دفتر دادستانی آمریکا از دولت کره جنوبی خواست برادر و برادرزاده بان کی مون را به جرم رشوه خواری دستگیر کند.

العالم - آمریکا

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بنا به تایید یک مقام رسمی در روز جمعه، دفتر دادستان دولت آمریکا از کره جنوبی خواست که برادر بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل را دستگیر کند. این شخص در نیویورک به اتهام رشوه خواری تحت تعقیب است.
این اتهام که در روز 10 ژانویه مطرح شد، بان کی سانگ که پیشتر در یک شرکت عمرانی متعلق به کره جنوبی نقش اجرایی داشت را به همراه پسرش جوو هیون باهن که دلال ملک در منهاتن آمریکاست، به تلاش برای فروش یک ساختمان به ارزش  800 میلیون دلار در هانوی متهم می کند.
یکی از دستیاران وکیل دولت آمریکا روز جمعه در خلال جلسه استماعی در دادگاه فدرال نیویورک گفت: درخواستی از کره جنوبی مبنی بر دستگیری آقای بان انجام شده است.
بنا به گزارشی که دادستان آمریکا به دادگاه ارائه کرده است، فرد مظنون که پیشتر یک مسوول اجرایی در شرکت عمرانی کینگنام انترپرایز (Keangnam Enterprises ) متعلق به کره جنوبی بوده، هنوز دستگیر نشده است.
برادر این فرد یعنی بان کی مون، در یکم ژانویه جاری زمام سازمان ملل را به آنتونیو گوترز نخست وزیر سابق پرتقال سپرد. آقای باهن نیز برادر زاده او است و هر دو این اشخاص به پولشویی و توطئه متهم هستند.
دادستان دولت آمریکا گفت این رشوه خواری در فاصله زمانی بین مارس 2013 تا ماه مه 2015 در ارتباط با فروش یک مجتمع تجاری مسکونی متعلق به کینگنام در هانوی صورت گرفته است.
این نقشه اینطور طراحی شده بود که مقامی رسمی از یکی از کشورهای پادشاهی خاورمیانه که نامش فاش نشده، این ملک را خریداری کند.
بر اساس گزارش دادستانی، پدر و پسر متهم توافق کردند که مبلغ 500.000 دلار را بعنوان رشوه اولیه پرداخت کنند. که در آوریل 2014 به حسابی در نیویورک انتقال یافت و پس از آن مبلغ 2 میلیون دلار برای تکمیل معامله فروش پرداخت شد.
مالکوم هریس، یک شهروند آمریکایی نیز که به اتهام واسطه گری بین طرفین با ظاهری متفاوت، محکوم و تحت تعقیب است. این رشوه را دریافت و صرف تجملات شخصی کرده است.
نکته قابل توجه اینکه این معامله هیچگاه انجام نشد و نهایت کینگنام بخاطر بحران نقدینگی درحال رشد، به بخش امانت دادگاه وارد شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها