مایکل مور: چنین تظاهراتی درتاریخ آمریکا بی‌سابقه است

مایکل مور: چنین تظاهراتی درتاریخ آمریکا بی‌سابقه است
يکشنبه 3 بهمن 1395 - 07:42

مستندساز آمریکایی تظاهرات گسترده علیه ترامپ را در تاریخ آمریکا بی‌سابقه خواند.

العالم - آمریکا

به نقل از سی‌ان‌ان؛ مایکل مور، مستندساز معروف آمریکایی ضمن تأکید بر اینکه اکثریت مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به دونالد ترامپ رأی ندادند گفت تظاهرات میلیونی در این کشور در اعتراض به سیاست‌های ترامپ درباره مهاجران، زنان و گروه‌های اقلیت در جریان است.
وی در گفتگو با سی‌ان‌ان  به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات، سه میلیون رأی بیشتر از او داشت و هفت میلیون نفر هم به نامزدهای دیگر احزاب و گروه ها رأی دادند. لذا جدای از آراء هیلاری، ده میلیون نفر در کشور به صراحت اعلام کردند ترامپ را در مقام ریاست جمهوری قبول ندارند.
مور با اشاره به حجم گسترده جمعیت در خیابان‌های واشینگتن که برخی رسانه‌ها تا یک میلیون نفر هم برآورد کردند افزود در سراسر کشور 300 رویداد این چنینی در جریان است و اگر شمار شرکت‌کنندگان را سراسری در نظر بگیریم، چنین تظاهراتی در تاریخ آمریکا سابقه ندارد. 
این مستندساز تأکید کرد تشکیلات حزب دموکرات در آمریکا پیر شده و باید جا را برای ورود ایده‌های نو و جوان باز کند. وی افزود: «در 16 سال گذشته دوبار نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری بیشترین آراء مردمی را بدست آورده اما از راه یابی به کاخ سفید بازمانده است و این باید تغییر کند.»
وی گفت ترامپ ممکن است کارهایی انجام دهد که در ظاهر خوب باشند؛ اما در نهایت نمی‌تواند وضع بهتری را برای قشر کارگر و کارمند در آمریکا رقم بزند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها