بشار جعفری: ایران ضامن اجرای آتش بس در سوریه است

بشار جعفری: ایران ضامن اجرای آتش بس در سوریه است
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 17:40

رییس هیات سوری در مذاکرات صلح سوریه در آستانه، پس از پایان این نشست با شرکت در کنفرانس خبری دستاوردهای این نشست را تشریح کرد.

العالم ـ سوریه

بشار جعفری در نشست خبری پس از پایان اجلاس صلح سوریه در آستانه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد، خاطرنشان کرد: معتقدیم مذاکرات آستانه در تثبیت آتش بس در سوریه موفق بود.
وی با بیان این که هرکاری که برای از بین بردن موانع مذاکرات آستانه لازم بود انجام دادیم، افزود: معتقدیم نشست آستانه می تواند اقدامات جنگی را در سوریه برای مدتی مشخص متوقفد کند.

گروه های مسلح به آتش بس بپیوندند
رییس هیات سوری در مذاکرات صلح سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان، از سایر گروه های مسلح خواست به روند آتش بس و توقف کشتار ملحق شوند.
بشار جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: به کشورهای منطقه می گوییم کافیست. اموال ملت هایتان را از بین بردید و خون ملت سوریه را ریختید.
وی گفت: از کشورهایی که در ریختن خون مردم سوریه شرکت کردند می خواهیم سیاست خود را تغییر داده و دست از بازی با آتش بردارند.
اهداف کنفرانس آستانه
بشار جعفری: مذاکرات آستانه هدف مشخصی داشت و آن حمایت از توقف کشتار و ارائه نظر جمعی برای سازوکارهای اجرای آتش بس است.
وی افزود: سازوکاری سه جانبه وجود دارد که پس از اجماع نظر دربارۀ آن، با دولت سوریه نیز مورد رایزنی قرار خواهد گرفت.
ایران ضامن آتش بس در سوریه
بشار جعفری گفت: ایران ضامن آتش بس است و نقشی مثبت برای رسیدن به متن نهایی بیانیه پایانی ایفاد کرد.
وی خاطرنشان کرد که ترکیه نفشی منفی در سوریه دارد ولی ما نمایندۀ دولت هستیم و با دشمنان مان برای نجات کشور تعامل می کنیم.
تصمیم گروه های تروریستی به توقف کشتار
رییس هیات سوری در مذاکرات صلح سوریه در آستانه افزود: گروه های تروریستی مسلح تصمیم گرفته اند به فرایندی معین ملحق شوند که اقدامات تروریستی آنها را متوقف می کند و در روند جدیدی قرارشان می دهد.
جعفری گفت: به رغم موافقت ایران و روسیه، هیأت ترکیه و هیأت گروه های مسلح با این که سوریه کشوری سکولار باشد مخالفت کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: دی میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه،  رایزنی هایی برای تعیین کسانی که به کنفرانس ژنو دعوت خواهند شد انجام می دهد.
ادامه عملیات ارتش سوریه تا زمان قطع بودن آب دمشق
جعفری افزود: وادی بردا به صورت کامل آزاد شده اما شهرکی به اسم عین الفیجه تحت سیطره جبهه النصره است و آب دمشق از آنجا قطع شده است.
وی گفت: ارتش سوریه تا زمانی که تروریست ها آب 7 میلیون جمعیت دمشق را قطع کنند به عملیات نظامی ادامه می دهد.

پربیننده ترین خبرها