دی میستورا اعلام کرد:

ساز و کار ممانعت از نقض آتش بس سوریه در آستانه

ساز و کار ممانعت از نقض آتش بس سوریه در آستانه
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 18:23

استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، از ساز و کار محکم نشست صلح سوریه در آستانه در خصوص ممانعت از نقض آتش بس خبر داد.

العالم ـ سوریه

دی میستورا در کنفرانس خبری پس از پایان نشست صلح سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان با بیان این که اولویت، حفظ آتش بس در سوریه است، گفت: سازوکار تثبیت آتش بس مانع نقض آن خواهد شد.
وی تصریح کرد: آتش بس در سوریه با تعهد طرف های مؤثر و درگیر در آن محقق می شود. سازوکار آتش بس به همگان در بهبود روند مقابله با تروریسم در سوریه کمک خواهد کرد.
نشست دولت و مخالفان سوری بی نظیر بود
میستورا همچنین از تلاش های هیأت دولت سوریه و مخالفان سوری که برای مذاکرات در یک سالن نشستند، قدردانی کرد.
وی با بیان این که راه حل سیاسی باید از طریق مذاکرات فراگیر میان نمایندگان ملت سوریه محقق شود، خاطرنشان کرد، نشست آستانه ستودنی است و به نظر من نشست مشترک میان دولت و مخالفان سوری در نوع خود بی نظیر بود.
آمادگی سازمان ملل برای مذاکرات ژنو
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، در ادامه نشست خبری خود با بیان این که جنگ سوریه یک چالش است اما اکنون احتمال اجماع بین المللی در شورای امنیت بیشتر شده است، گفت: برای مذاکرات سیاسی در ژنو آماده ایم.
دی میستورا خاطرنشان کرد که سازوکار آتش بس به ایجاد فضایی برای آغاز روند مذاکرات فراگیر تحت نظر سازمان ملل در ژنو کمک خواهد کرد.
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، افزود: خواسته ملت سوریه را می دانیم و آن ارسال کاروان کمک های انسانی بعد از تثبیت آتش بس است.
هیچ مناقشه ای به اندازه بحران سوریه پیچیده نیست
وی آتش بس را هدف نهایی دمشق خواند و افزود: هیچ مناقشه ای به اندازه بحران سوریه پیچیده نیست.دولت سوریه معتقد است جنگ مدت زیادی طول کشیده است.
دی میستورا افزود: باید با حمایت کشورهای بزرگ و مؤثر، به طرفین درگیر در سوریه کمک کنیم تا دربارۀ آینده سوریه مذاکره کنند.

پربیننده ترین خبرها