ترامپ، کمک دقیقه 90 اوباما به فلسطین را متوقف می‌کند؟

ترامپ، کمک دقیقه 90 اوباما به فلسطین را متوقف می‌کند؟
چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 21:47

تصمیم دولت باراک اوباما درخصوص اعطای 220 میلیون دلار به فلسطینی ها از سوی دولت ترامپ بازنگری می‌شود.

العالمفلسطین اشغالی

وزارت امور خارجه آمریکا، تصمیم دولت باراک اوباما در ساعات پایانی فعالیتش درخصوص اعطای 220 میلیون دلار به فلسطینی ها با هدف بازسازی منطقه تحت محاصره و ویران شده باریکه غزه را مورد  بازنگری قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مسئولان آمریکایی گفته اند که بخشی از این اموال به تشکیلات خودگردان فلسطین اعطا شده است، اما دولت ترامپ خواهان بازنگری دراین تصمیم است تا بداند که چقدر می توان آنرا تصحیح کرد.

مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که درمرحله انتقالی به طور موقت در سمت خود مانده است، گفت وزیر امور خارجه سابق آمریکا قبل از ترک وزارت امور خارجه، دستوراتی را به آژانس کمک رسانی آمریکا مبنی بر اعطای 220 میلیون دلار برای صرف کردن در زمینه بازسازی غزه داده است.

وی افزود که وزارت امور خارجه درحال حاضر سرگرم بازنگری در هزینه های اخیر تصویب شده از سوی دولت سابق است و درصورت لزوم، تغییراتی را در این هزینه ها با هدف هماهنگ کردن آن ها با اولویت های دولت ترامپ – پنس اجرا خواهد کرد.

آمریکا با وجود این که هم پیمانی مطمئن برای رژیم اسرائیل است، کمک هایی را در اختیار فلسطینی ها قرار می دهد.

جان کری قبل از ترک سمت خود، از شهرک سازی رژیم اسرائیل دراراضی اشغال شده فلسطینی انتقادهایی کرده و گفته بود که این شهرک سازی ها، تلاش ها در زمینه دستیابی به راه حل تشکیل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی را با مشکل روبرو خواهد کرد.

انتظار می رود که دولت ترامپ ابراز همبستگی بیشتری با رژیم اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم داشته باشد.

شون اسپایسر سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه از واکنش به اعلام تصمیم رژیم اسرائیل مبنی بر ساخت هزاران واحد جدید برای شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری و قدس اشغالی خودداری کرد.

215

پربیننده ترین خبرها