با فرمان ترامپ ورود ایرانیان به آمریکا 90 روز تعلیق شد

با فرمان ترامپ ورود  ایرانیان به آمریکا 90 روز تعلیق شد
شنبه 9 بهمن 1395 - 05:31

بر اساس متن نهایی فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجرین به آمریکا که روز جمعه توسط ترامپ امضا شد، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت ۹۰ روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان ۳۰ روز بود.

العالم - آمریکا

هرچند فهرست دقیقی از کشورهای هدف منتشر نشده، اما بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.

در این فرمان به فهرست «دولت‌های حامی تروریسم»، کشورهایی که «تهدیدی فوق‌العاده» به شمار آمده و آمریکا علیه آن‌ها وضعیت اضطراری اعلام کرده و همچنین کشورهای حاضر در فهرست «کشورها یا مناطق مایه نگرانی» وزارت امنیت داخلی قرار دارند (هفت کشور فوق‌الذکر)، اشاره شده است.

در متن همچنین از عبارت «ممانعت از ورود» استفاده شده، به این معنی که احتمالا افرادی که از قبل روادید داشته باشند هم برای ۹۰ روز اجازه ورود به آمریکا را نخواهند داشت.

روادید دیپلماتیک از این فرمان معاف شده است. ضمنا در متن فرمان از عبارت افراد «غیر شهروند» اشاره شده به این معنی که افرادی که شهروند ایالات متحده نباشند. با این حال مشخص نیست که وضعیت افرادی که تابعیت دوگانه یکی از کشورهای هدف و یک کشور غیرآمریکایی مثل کانادا را داشته باشند، چگونه خواهد بود.

در متن، وزیر خارجه مأمور شده است که پس از ۳۰ روز، از تمام کشورها بخواهد اطلاعات مورد نظر آمریکا در مورد اتباعشان را ارائه کنند. کشورها ۶۰ روز برای ارائه این اطلاعات زمان خواهند داشت.

منبع: فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها