گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و مکزیک

گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و مکزیک
شنبه 9 بهمن 1395 - 08:33

دونالد ترامپ و انریکه پنیا نیتو پس از تیرگی روابط آمریکا و مکزیک به دلیل قصد ترامپ برای ساخت دیوار مرزی،، تلفنی گفتگو کردند.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و انریکه پنیا نیتو، رئیس‌جمهور مکزیک روز جمعه (دیروز) و پس از آن که روابط این دو کشور همسایه به دلیل قصد ترامپ برای ساخت دیوار مرزی رو به تیرگی گذاشت، تلفنی گفتگو کردند. ترامپ این گفتگو را «دوستانه»توصیف کرد.
این مکالمه تلفنی یک روز و پس از آن رخ داد که رئیس‌جمهور مکزیک، سفر هفته جاری خود را به آمریکا برای دیدار با ترامپ لغو کرد. دونالد ترامپ معتقد است مکزیک باید هزینه ساخت دیوار در مرز طولانی خود با آمریکا را بپردازد؛ موضوعی که با مخالفت شدید رئیس‌جمهور و مردم مکزیک روبرو شده است.
هر دو کشور با صدور بیانیه‌هایی اعلام کردند ترامپ و پنیا نیتو با آگاهی از اختلاف نظرهایشان درباره تأمین هزینه دیوار مرزی، توافق کردند این اختلاف را در راستای مباحثاتی کلی در خصوص روابط دو کشور حل و فصل کنند.
در بیانیه دولت مکزیک آمده است ترامپ و پنیا نیتو توافق کردند در خصوص موضوع دیوار مرزی آشکارا و در رسانه‌ها اظهار نظر نکنند. اما در بیانیه کاخ سفید به موافقت ترامپ با اجتناب از صحبت در خصوص دیوار مرزی در رسانه‌ها اشاره نشده است.
ترامپ پس از این مکالمه تلفنی و هنگام حضور در یک نشست مطبوعاتی مشترک با ترزا می – نخست‌وزیر انگلیس – به موضوع دیوار مرزی مکزیک اشاره‌ای نکرد؛ حتی زمانی که به طور مفصل به موضوع رابطه کشورش با مکزیک پرداخت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها