گام اول جدایی‌طلبان کالیفرنیا برای استقلال از آمریکا

گام اول جدایی‌طلبان کالیفرنیا برای استقلال از آمریکا
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 16:15

حامیان جدایی ایالت کالیفرنیا از ایالات متحده آمریکا جمع‌آوری امضا برای استقلال را آغاز کرده و تلاش دارند تا آن را در سال ۲۰۱۸ در سطح ایالتی به رای بگذارند.

العالم - گوناگون


این اولین بار نیست که تلاش‌هایی برای جدایی کالیفرنیا صورت می‌گیرد اما رهبران این جنبش می‌گویند که اقدامات پیشین عمدتا برای آگاهی‌سازی و جلب حمایت عمومی بوده است.

آنها می‌گویند که نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد اکثر کالیفرنیایی‌ها خواستار جدایی هستند و معتقدند که انتخاب دونالد ترامپ هم انگیزه آنها را تقویت کرده است.

این کمپین قصد دارد ۶۰۰ هزار امضا را برای استقلال کالیفرنیا جمع آوری کند و هدف آن لغو بخشی از قانون اساسی آمریکا است که تاکید دارد کالیفرنیا جزء لاینفک ایالات متحده است و ماده دیگری که می‌گوید قانون اساسی آمریکا قانون عالی در این کشور است و اگر با این درخواست موافقت شود در ۲۰۱۸ همه پرسی درباره استقلال در این ایالت برگزار خواهد شد.

لوئیس مارینلی، رهبر جنبش "آری به استقلال کالیفرنیا" گفت: ما شاهد حمایت‌های جدیدی هستیم و قصد جمع‌آوری امضا داریم خصوصا الان که در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری ترامپ هستیم و می‌بینیم که او رویکردهای خصمانه‌ای نسبت به مردم کالیفرنیا دارد که به او رای ندادند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها