اولین حملۀ ترامپ اجرا شد؛ هلی‌برن علیه القاعده در یمن

اولین حملۀ ترامپ اجرا شد؛ هلی‌برن علیه القاعده در یمن
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 16:51

در هلی‌برن نیروهای ویژه آمریکا در منطقه‌ای از استان «البیضاء» یمن، دهها عضو «القاعده» از جمله سه سرکرده این گروه تروریستی به علاوه چند غیرنظامی کشته شدند.

العالم - یمن

در هلی‌برن نیروهای ویژه آمریکا در منطقه «قیفه» در استان «البیضاء» در مرکز یمن و هم‌مرز با «مأرب»، 3 تن از رهبران قبیله‌ای این منطقه را که وابسته به گروه«القاعده» بودند، کشته شدند.

بر اساس گزارش پایگاه «ابابیل نت»، این عملیات بامداد یکشنبه (امروز) و با کمک بالگردهای آپاچی و پهپاد انجام شده است. سه سرکرده‌ای که کشته شده‌اند «عبدالرؤوف الذهب ، سلطان الذهب و سیف الجوفی» نام دارند که در این عملیات منازل‌ آنها هدف قرار گرفتهرن  است.

منابع خبری می گویند بیشتر افراد کشته شده در این حمله از القاعده بوده‌اند؛ در همین راستا شبکه «العربیه» به نقل از یک مقام مسئول در یمن اعلام کرد در این حمله 30 تن از اعضای القاعده و 10 غیرنظامی کشته شده‌اند.

یک منبع محلی آگاه به «المصدر آنلاین» در این رابطه گفت: دهها بالگرد آپاچی و پهپاد‌ در ساعت 2 بامداد امروز بر فراز منطقه یاد شده به پرواز درآمدند و اقدام به بمباران مکان‌هایی کردند که اعضای گروهک القاعده در آن تجمع کرده بودند، این مکان‌ها شامل مدرسه، ‌مسجد، درمانگاه و زندان بوده‌اند؛ پس از این موضوع بالگردها اقدام به پیاده کردن نظامیان آمریکایی در «یکلا» کردند که این نظامیان به منزل عبدالرؤوف الذهب حمله کردند و درگیری‌های شدیدی میان دو طرف درگرفت و صدای انفجارهایی شنیده شد.

این منبع آگاه تصریح کرد: در این عملیات نظامی عبدالرؤوف الذهب و برادرش سلطان به علاوه 40 فرد دیگر که بیشتر آنها از گروهک القاعده بوده‌اند و نیز 6 زن و 3 کودک کشته شدند.

در ادامه این گزارش آمده است: آمریکایی‌ها نیز در این درگیری کشته و زخمی داده‌اند و دیده شده که نظامیان آمریکایی، اجساد برخی از نظامیان دیگر را برای انتقال به داخل بالگردها حمل می‌کرده‌اند.

این اولین عملیات آمریکایی در نوع خود، در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ است. از آغاز سال 2015، بالگردهای آپاچی و پهپادهای آمریکایی ، به صورت گسترده در آسمان استان البیضاء جولان می‌دادند اما تا کنون هیچ حمله هوایی در این مقیاس انجام نداده بودند.

منبع: فارس

پربیننده ترین خبرها