دست نوشته یک معترض آمریکایی در واکنش به ترامپ

دست نوشته یک معترض آمریکایی در واکنش به ترامپ
دوشنبه 11 بهمن 1395 - 07:48

بر اساس دستور دونالد ترامپ ورود شهروندان هفت کشور که اکثریت جمعیت آنها مسلمان هستند، از جمله ایران به آمریکا برای ۹۰ روز ممنوع شده است.

العالم- ایران

دستنوشته یک معترض آمریکایی به قانون ممنوعیت ویزا در فرودگاه نیویورک: من جانم را مدیون پزشک ایرانی‌الاصل خویش هستم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فرمان جلوگیری از ورود مهاجران از هفت کشور مسلمان را امضا کرد، اعتراض های گسترده ای آمریکا را فرا گرفت و پیش بینی می شود که این تجمعات در فرودگاه های این کشور تشدید شود. 

روزنامه بوستون هرالد نیز روز یکشنبه در گزارشی نوشت: شماری از شهروندان ایران، عراق، سوریه و کشورهای دیگر روز شنبه و در پی اجرایی شدن فرمان ترامپ از سفر به بوستون منع شدند. در میان این افراد دو پژوهشگر و یک دانشجوی دانشگاه MIT دیده می شوند.

روز شنبه 9 بهمن ماه 1395 در مجموع بین 20 تا 25 مسافر که قصد سفر به بوستون را داشتند، از ورود به این شهر منع شدند. 

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه (8 بهمن ماه 1395) فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا برای سه ماه ممنوع شد.

طبق دستور جدید رئیس‎جمهور آمریکا، ورود پناه‎‏جویان سوری به این کشور به مدت 4 ماه ممنوع شده و صدور روادید مهاجرتی و غیرمهاجرتی برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، یمن، سودان، سومالی و لیبی به مدت 90 روز متوقف خواهد شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه (10 بهمن ماه 1395) از احضار سفیر سوییس درتهران به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه، تحویل یادداشت اعتراضی جمهوری اسلامی ایران به وی در واکنش به صدور فرمان اجرایی اخیر رئیس جمهور آمریکا و اعمال محدودیت و برخورد تبعیض آمیز علیه شهروندان ایرانی برای سفر به آمریکا خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها