مستند «کویرس؛ وطن کوچک من» رونمایی می‌شود +ویدیو

سه شنبه 12 بهمن 1395 - 00:13

مستند «کویرس؛ وطن کوچک من» با رویکرد انسانی به برخی از ابعاد بحران سوریه، برای اولین بار در جشنواره فجر امسال رونمایی می شود.

العالم - سوریه

سعید صادقی کارگردان این مستند می گوید: آنچه طی سال های اخیر در خصوص اتفاقات و شرایط جنگ در منطقه توسط گروه های خبری پوشش داده می شود، عمدتاً معطوف به اطلاعات صرفا خبریِ کوتاه و بریده ای است که هیچ وقت مخاطب نتوانسته احساس نزدیک و واقعی نسبت به موضوعات داشته باشد و درک عمیقی را از مسائل به دست بیاورد.

مستند «کویرس؛ وطن کوچک من» روایتی انسانی و برش نزدیکی از انسان هایی است که گرفتار شرایط جنگی شدند. با اینکه جنگ و اتفاقاتی که در شرایط جنگ انسان ها گرفتار آن میشوند طوری رقم می خورد که آنها چیزی جز مرگ و نابودی را نتوانند تصور کنند؛ ولی امید داشتن به آینده و تلاش برای به ثمر رساندن این امید موضوعی است که این فیلم آن را روایت می کند.

مستند کویرس روایت و برش کوتاهی است از زندگی و سرگذشت انسان هایی که طی سه سال و نیم محاصره کامل و همسایگی با مرگ، با ناامیدی مبارزه می کنند.

خلاصه داستان:

سال 2012 «شالیش» باید مهمترین تصمیم زندگی اش را می گرفت. او تنها نوزده سال داشت و می خواست افسر نیروی هوایی بشود، برای همین به تنها دانشکدۀ هوایی کشورش؛ فرودگاه کویرس رفت.
آن روزها از گوشه و کنار سوریه اخبار بدی به گوش می رسید، گروه های مختلفی دست به مبارزۀ مسلحانه زده بودند. اما اطراف دانشکده هنوز آرام بود: آرامشی قبل از طوفان...

زمان رونمایی مستند:

چهارشنبه ۱۳ بهمن ساعت ۱۸ خانه هنرمندان خیابان ایرانشهر بوستان هنرمندان

سه شنبه ۱۹بهمن سالن برج میلاد (کاخ جشنواره) ساعت ۱۳:۳۰

مستند ''کویرس وطن کوچک من''، منتخب بخش مسابقه سینما حقیقت جشنواره سی و پنجم فجر

کارگردان سعید صادقی

تهیه کننده مرتضی شعبانی

تهیه شده در مرکز مستند حقیقت

پربیننده ترین خبرها