واکنش قطر به انهدام ناوچه سعودی در سواحل یمن

واکنش قطر به انهدام ناوچه سعودی در سواحل یمن
سه شنبه 12 بهمن 1395 - 15:36

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای به انهدام ناوچه سعودی در حمله نیروهای دریایی یمن واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

العالم-عربستان
 وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای حمله به ناوچه سعودی در غرب بندر الحدیده (غرب یمن) را که به کشته شدن دو تن از نیروهای آن و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد، محکوم کرد.

به نوشته روزنامه قطری العرب، وزارت خارجه قطر در بیانیه خود آورده است هدف قرار دادن ناوچه سعودی از سوی جنبش انصار‌الله باعث تضعیف تلاش‌های مربوط به دستیابی به راه‌حل سیاسی شده و دریانوردی بین‌الملل و ارسال کمک‌های انساندوستانه و پزشکی به این بندر و شهروندان یمنی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وزارت خارجه قطر توضیح نداد که چطور حملات عربستان سعودی از دریا و هوا سبب تضعیف تلاش‌ها برای راه حل سیاسی نمی‌شود.

وزارت خارجه قطر همچنین بر همبستگی خود با عربستان سعودی به دلیل آنچه تلاش‌های این کشور برای حفظ امنیت و ثبات خواند، تأکید کرد.

در این بیانیه همچنین بر حمایت قطر از تمامی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت تأکید شده است.

منابع خبری روز دوشنبه (دیروز) گزارش دادند که نیروی دریایی یمن امروز(دوشنبه) یک ناوچه وابسته به ائتلاف سعودی را در سواحل غربی یمن هدف قرار داده است.

شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که این ناوچه «المدینه» نام داشت و حامل 176 سرباز، افسر و یک فروند بالگرد بود.

عربستان شب گذشته به کشته شدن دو نظامی و مجروح شدن سه نفر دیگر اذعان کرد. عربستان مدعی شد که این ناوچه به دلیل برخورد قایق کوچک متعلق به انصارالله آتش گرفته و دچار حادثه شده است و سخنی از موشک به میان نیاورد.

منبع:فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها