خودروهای زرهی آمریکا دراختیار نیروهای دموکرات سوریه

خودروهای زرهی آمریکا دراختیار نیروهای دموکرات سوریه
سه شنبه 12 بهمن 1395 - 20:18

نیروهای دموکرات سوریه برای اولین بار از آمریکا خودروهای زرهی دریافت کردند.

العالم سوریه 

"طلال سلو" سخنگوی نیروهای دموکرات  سوریه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه اظهارداشت: نیروهای دموکراتیک سوریه برای اولین بار توانست خودروهای زرهی آمریکایی دریافت کند.

دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ به نیروهای دموکرات قول حمایت های بیشتری به آنان داده است.

وی افزود: اولین محموله خودروهای زرهی ، هفته ی اولی که دولت جدید آمریکا بر روی کار آمد ، برای نیروهای دموکرات سوریه ارسال شد.

سلو گفت: دولت ترامپ در تماس با نیروهای دموکرات سوریه ، بر افزایش حمایت های خود از این نیروها به ویژه برای عملیات آزاد سازی الرقه  تاکید کرده است.

این اولین باری است که نیروهای دموکرات سوریه افزون بر سلاح و تجهیزات و مشاوران ، خودروهای زرهی از واشنگتن دریافت می کنند.

نیروهای دموکرات سوریه که عبارت از ائتلاف گروههای عرب و کرد و در راس آن یگان های حمایت مردمی کرد است از زمان تاسیس ، فعالیت خود را برای مبارزه با گروه تروریستی داعش به اثبات رسانده و توانسته با حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن این گروه را از چندین منطقه در شمال سوریه  اخراج کند.

نیروهای دموکرات سوریه از پنجم نوامبر عملیات  " خشم فرات " را برای اخراج تروریستها از الرقه پایگاه داعش  در سوریه آغازکرده اند.

دونالد ترامپ 20 ژانویه حکم خود را دریافت و نه روز پس از آن فرمان اجرایی را امضا کرد و به موجب آن 30 روز به ارتش آمریکا وقت داد تا استراتژی جدیدی  برای نابودی گروه داعش تعیین کند.

روش باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در سوریه مبتنی بر حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش بود که البته فقط با ارسال سلاح و تجهیزات و اعزام مشاوران بود .

217-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها