رکوردشکنی اپل در بازار تلفن‌های همراه هوشمند

رکوردشکنی اپل در بازار تلفن‌های همراه هوشمند
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 08:26

شرکت اپل توانست نخستین بار در 5 سال اخیر، جایگاه سامسونگ را در صدر جدول شرکت‌های پرفروش تلفن همراه هوشمند تصاحب کند.

العالم - گوناگون

به نقل از رویترز؛ شرکت اپل برای نخستین بار در 5 سال اخیر عنوان پرفروش‌ترین شرکت فعال در بازار تلفن‌های همراه هوشمند را از آن خود کرد. این شرکت توانست به لطف تلفن‌های همراه هوشمند آیفون جدید، در 3 ماه پایانی سال گذشته گوشی‌های بیشتری در قیاس با سامسونگ بفروشد. همچنین آیفون 7 پلاس، فبلت جدید اپل، به افزایش درآمدهای ماه‌های اخیر اپل کمک شایانی کرد.
هم تعداد آیفون‌های فروخته‌شده و هم سود 18 میلیارد دلاری اپل از پیش‌بینی‌های وال‌استریت فراتر بود و به همین دلیل، ارزش سهام اپل در ساعات پس از پایان معاملات روز سه‌شنبه 3 درصد افزایش یافت. اپل در 3 ماه پایانی سال گذشته 78 میلیون و 290 هزار آیفون به فروش رساند. این رقم در بازه زمانی مشابه در سال 2015، 74 میلیون و 780 هزار آیفون بود. این در حالی است که بنا بر تخمین مؤسسه «استراتژی آنالیتیکس»، شرکت سامسونگ در 3 ماه پایانی سال گذشته میلادی 77 میلیون و 500 هزار تلفن همراه هوشمند روانه بازار کرد.
این ارقام برای اپل از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که تقاضای جهانی برای تلفن‌های همراه هوشمند رو به کاهش است و گوشی‌های هوشمند و ارزان مجهز به سیستم عامل اندرویدِ گوگل، بازار را اشباع کرده اند. اپل همچنین احتمالاً از ناکامی سامسونگ در عرضه گلکسی نوت 7 که به دلیل آتش گرفتن از بازار جمع‌آوری شد، سود برده است.
به نوشته رویترز، اپل به شدت به موفقیت آیفون وابسته است که بیش از دو سوم از درآمدش را تشکیل می‌دهد. تحلیلگران و سرمایه‌گذاران هم‌اکنون توجه خود را به تلفن همراه هوشمند اپل که قرار است امسال و در دهمین سالگرد عرضه این گوشی مشهور روانه بازار شود، معطوف کرده اند.

پربیننده ترین خبرها