بررسی طومار مخالفان سفر ترامپ درمجلس‌عوام انگلیس

بررسی طومار مخالفان سفر ترامپ درمجلس‌عوام انگلیس
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 12:02

مجلس عوام انگلیس طومار مخالفان سفر دونالد ترامپ به این کشور را که تا کنون بیش از 1.6 میلیون امضا در آن ثبت شده است، بررسی می‌کند.

العالم - اروپا

به نقل از «پرس اسوسییشن»؛ نمایندگان مجلس عوام انگلیس ماه آینده موضوع سفر رسمی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به این کشور به بحث می‌گذارند. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که تعداد امضا‌کنندگان طومار مخالفت با این سفر به بیش از 1.6 میلیون نفر رسید.
در این جلسه که 20 فوریه (نوزده روز دیگر) برگزار می‌شود، طومار حمایت از سفر ترامپ به انگلیس -- که تا کنون بیش از 114 هزار امضا‌کننده داشته است – نیز به بحث گذاشته خواهد شد.
مخالفت‌ها با فرمان مهاجرتی ترامپ در خصوص منع ورود اتباع 7 کشور عمدتاً مسلمان به آمریکا رو به افزایش است.
طومار مخالفت با سفر رسمی ترامپ به انگلیس روز شنبه تنها 60 امضا‌کننده داشت؛ ولی تعداد امضا‌کنندگان تا ساعت 06:20 روز یکشنبه به 500 هزار نفر رسید. در حال حاضر این طومار بیش از 1 میلیون و 680 هزار امضا‌کننده دارد.
اگر تقاضایی در انگلیس از امضای بیش از 100 هزار نفر برخوردار شود، پارلمان این کشور وظیفه دارد در خصوص به بحث گذاشتن آن تصمیم‌گیری کند. همچنین دولت انگلیس باید به طومارها و تقاضا‌های حاوی بیش از 10 هزار امضا پاسخ دهد؛ اما هنوز به طومار مخالفان سفر ترامپ واکنشی نشان نداده است.
این طومار در سامانه ثبت امضای الکترونیک اتباع انگلیس، دومین پرونده پرطرفدار محسوب می‌شود. طومار درخواست برگزاری دومین همه‌پرسی در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) با 4 میلیون و 150 هزار و 260 امضا از این حیث رکورددار است.

پربیننده ترین خبرها