نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در شرق آفریقا

نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در شرق آفریقا
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 12:52

سفیر جمهوری اسلامی ایران در نایروبی از برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در شرق آفریقا طی روزهای 15 تا 18 بهمن ماه جاری خبرداد.

 العالم-افریقا
هادی فرجوند با اعلام این خبر گفت: نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در شرق آفریقا از سوم تا ششم فوریه ( 15 تا 18 بهمن ماه جاری) در محل برگزاری نمایشگاه ها و اجلاسهای بین المللی نایروبی پایتخت کنیا برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه در مجموعه ای به مساحت دو هزار و 500 متر مربع برگزار می شود، اظهار داشت: در این نمایشگاه 80 شرکت ایرانی به صورت مستقیم و بیش از 40 شرکت دیگر به طورغیرمستقیم محصولات خود را ارائه می کنند.
سفیر کشورمان در نایروبی با بیان اینکه انتخاب این شرکت ها بر اساس زمینه های کاری تولید و خدمات و با شناخت و مطالعه بازار کنیا صورت گرفته افزود:تلاش بر این بوده تا در این نمایشگاه شرکت هایی از ایران مشارکت داده شوند که کالا و خدماتشان در رقابت با دیگر کشورها و صادر کنندگان از مزیت نسبی کیفیت و قیمت برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه ایران در شرق آفریقا است و پیش بینی ما این است با استقبال کم نظیر سکو و شروعی برای آشنایی و گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران با جمهوری کنیا شود.
به گفته سفیر کشورمان در نایروبی، مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه و تجارت نمایشگاه را افتتاح می کنند و از مقامات رسمی کنیا و برخی از سفرا و دیپلماتهای مقیم کنیا هم برای افتتاح این نمایشگاه دعوت شده اند.
فرجوند در خصوص حوزه های مختلف اقتصادی که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت: صنعت ساختمان شامل کاشی و سرامیک، شیرآلات و اتصالات، سرویس های بهداشتی و صنعت برق و لوستر،صنعت شامل ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت گاز و پتروشیمی، اتوماسیون صنعتی،زیست فناوری، انرژی های نو بخش پزشکی شامل دارو و تجهیزات پزشکی و صنایع دیگر همچون فرش ، پلاستیک، لوازم خانگی، تایر،مواد غذایی، نساجی. چرم و ... در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.
وی همچنین در خصوص حجم مبادلات ایران با کنیا در سال 1394 اظهارداشت: صادرات ایران به کنیا؛ 42.3 میلیون دلار و واردات از این کشور 5.15 میلیون دلار و تراز تجاری؛ +37.15 به نفع ایران است.

منبع:ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها