راه حلهای صحیح نظافت و استفاده از حوله در منزل

راه حلهای صحیح نظافت و استفاده از حوله در منزل
پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 09:58

حوله های حمام به دلیل این که تماس مستقیم با پوست بدن دارند به راحتی می توانند آلودگی ها و میکروبها را منتقل کنند.

العالم ـ گوناگون

راههای شستشو و نظافت دقیق حوله ها و پوشاک های اینگونه را بیاموزیم تا بهداشت فردی به نحوه صحیح و بهداشتی رعایت شود.

حوله های حمام یکی از وسایل شخصی است که تماس مستقیم با پوست بدن دارد. حتما خوب می دانید که انتقال بیماریهای مختلفی به خصوص بیماری های پوستی از طریق این دسته از پوشاک بسیار رایج است. انواع قارچها، سلولهای مرده پوست، بزاق، ترشحات ادراری  و . . . می توانند برروی حوله ها باقی بمانند. بسیاری از این دسته میکروب ها به راحتی به سلامتی شما آسیب می رسانند.

حوله های خیس

نگهداری حوله های دست و صورت یا حتی حوله های حمام به صورت خیس یکی از اشتباهات رایج است. حوله ها را در محلی که کاملا خشک است آویزان کنید. مکانی که حوله ها را قرار می دهید بهتر است جایی باشد که هوا عبور و مرور داشته باشد. میکروبها در یک حوله مرطوب به راحتی رشد می کنند. در ضمن حوله های مرطوب بوی نامطبوعی می دهند.

حوله های آویزان

حوله های مصرفی هنگامی که لوله شده یا تا شده هستند شرایط بهتری برای رشد میکروبها دارند. ترشحات و بقایای سلولی که بر روی سطح بدن هستند به حوله ها منتقل می شوند. حتی بقایای تلفن همراه شما یا رسوبات هوا که به پوست بدن شما می چسبند به سطح حوله منتقل می شوند. با جمع شدن  سطح حوله این نوع میکروبها در بافت حوله باقی مانده و رشد می کنند. میکروبهای در حال رشد نیز می توانند برای سلامتی بدن شما مضر باشند.

حوله های شخصی

لطفا هرگز حوله هایتان را با دیگران به اشتراک نگذارید. با این کار شما می توانید تمام میکروبها و ویروسهایی که به روی حوله منتقل کرده اید با شخص دیگری به اشتراک بگذارید. این کار منجر به مشکلاتی در ناحیه پوست شما خواهد شد.

بیماری هایی همچون جوش صورت و عفونت از به اشتراک گذاری حوله ها به وجود خواهند آمد.

با این تعاریف می توان گفت تنها شستشوی حوله ها نمی تواند نظافت کامل محسوب شود.

حوله ها زمانی که در معرض هوا قرار گیرند و با خشک ماندن، تا حد زیادی از بستر آلودگی دور می مانند.

منبع : نت نوشت

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها