تقلب آمریکا در اطلاعات جاسوسی مربوط به "داعش"

پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 10:52

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در گزارشی ادعا کرد که مسئولین ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا هیچ گونه گزارش تجسسی جعلی درباره جنگ با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه ارائه نکرده اند.

العالم - آمریکا

به گزارش سایت "اسکای نیوز"، تحلیل گران اطلاعاتی در سال 2015 گفتند افسران عالی رتبه به منظور ناچیز جلوه دادن خطر گروه تروریستی داعش، اطلاعات و برآوردهای مربوط خطر این گروه تروریستی را دستکاری کرده اند.
کنگره نیز با انتشار گزارشی در سال گذشته به وجود تلاش های مکرر برای تحریف و عدم انتشار "اطلاعات تجسسی" اشاره کرد.

.

 

البته در گزارش مفصلی که بازرس کل پنتاگون تهیه کرده، با اشاره به اتهام یادشده، آن را بسیار بزرگ و خطرناک توصیف کرد.

در این گزارش آمده است: "فقط چند نفر این اطلاعات تجسسی را اشتباه دانسته اند" و همان ها هم هیچ مدرک و سند عینی و خاصی برای اثبات ادعایشان ارائه نکرده اند.

گفتنی است موضوع "اطلاعات تجسسی" در آمریکا، حساسیت بسیاری پیدا کرده است ضمن اینکه منتقدان جمهوری خواه طرح جنگ با "داعش" که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به راه افتاد، برای ابراز مشکلات و نارسایی های موجود در این طرح، تقریبا هر چیزی را دستاویز قرار می دهند.

این گزارش پرده از مشکلات اداری و این تصور که فرماندهان و افسران ارشد تجسس، با تحریف اطلاعات تجسسی، می کوشیدند دیدگاه منفی تری نسبت به پیشروی های "داعش" ارائه دهند، برمی دارد.

.

 

در همین ارتباط، "دیوید پتراوس"، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)، نیز تصریح کرد که آمریکا آنطور که باید و شاید برای جلوگیری از تبلیغات و روند عضوگیری تروریستی داعش تلاش نکرده است.

پتراوس دیروز چهارشنبه با حضور در جلسه پرسش و پاسخ کنگره، آنچه را که پیامهای تهدید آمیز برای مقابله با فعالیت های داعش توصیف کرد، ناکافی دانست. 

وی اشاره ای به هیچ نوع برنامه خاصی نکرد.

این در حالی است که روز قبل خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی تصریح کرده بود که طرحی که برای "تبلیغات متقابل" به منظور خنثی سازی بهره برداری داعش از شبکه های اجتماعی برای عضوگیری تدوین شده بود حاوی اطلاعات غلط بوده و کارآیی لازم را نداشته است.

208-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها