امروز؛ بهره‌برداری از نخستین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای کشور

امروز؛ بهره‌برداری از نخستین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای کشور
پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 12:42

نخستین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای کشور «کاوشگر خلیج فارس» امروز با حضور تعدادی از اعضای کابینه در بندرعباس به بهره برداری می‌رسد.

العالم- ایران

این شناور با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از مقامات لشکری، کشوری و استانی در مجتمع کشتی سازی شهید درویشی سازمان صنایع دریایی به آب انداخته خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی درباره این شناور گفت: ساخت این شناور با هدف مطالعه و شناخت خلیج فارس و دریای عمان، انجام تحقیقات دریایی و ورود به طرح‌های تحقیقاتی دریایی، سال 1388 با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کلید خورد.

ناصر حاجی زاده افزود: کاوشگر خلیج فارس یک شناور مدرن تحقیقاتی با 50 متر طول، 10متر عرض و 12 متر ارتفاع و قادر است با آب و سوخت کامل به مدت 45 روز با ظرفیت 27 نفر در آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند اقدام به تحقیقات میدانی کند.

وی درباره قابلیت‌ها و توانایی‌های این شناور افزود: کاوشگر خلیج فارس مجهز به چهار آزمایشگاه و انواع تجهیزات، امکانات و دستگاه های پیشرفته مطالعات دریایی و اقیانوسی بوده و با شروع بکار آن توانایی های تحقیقاتی دریایی ایران در آب های کشور، منطقه و جهان به نحو قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها