رویترز:

قاضی فدرال لس آنجلس حکم به توقف فرمان ترامپ داد

قاضی فدرال لس آنجلس حکم به توقف فرمان ترامپ داد
پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 13:51

خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک قاضی فدرال در لس آنجلس ، حکم به توقف فرمان مهاجرتی ترامپ داد و اعلام کرد ، دولت امریکا باید به مهاجرانی که دارای مجوز قانونی اقامت در آمریکا هستند و درفهرست هفت کشور منع شده قراردارند، اجازه ورود به خاک آمریکا بدهد.

العالم ـ آمریکا
رویترز روز پنجشنبه با انشار این خبر افزود: 'آندر بیروته' (Andre Birotte) قاضی فدرال لس آنجلس همچنین سه شنبه گذشته و به دنبال اقدام چهار ایالت دیگر آمریکا، فرمان اجرایی ممنوعیت دونالد ترامپ که جمعه گذشته (هشتم بهمن ماه) صادر کرده بود، به موجب حکمی محدود کرد.
رویترز در ادامه گزارش داد: اما قاضی فدرال لس آنجلس اکنون به مقامات دولت آمریکا در حکم موقتی اعلام کرد که از اخراج، بازداشت و یا منع ورود افرادی که از هفت کشوری که در فرمان اجرایی ممنوعیت دونالد ترامپ قرار گرفته اند، و دارای روادید معتبر مهاجرتی هستند، خودداری ورزند.
خبرگزاری رویترزافزود: بنابر قوانین وزارت امورخارجه آمریکا، دارندگان کارت سبز (گرین کارت) و یا افرادی که دارای روادید مهاجرتی هستند، اولین مرحله برای شهروندی دائمی قانونی در آمریکا را پشت سر گذاشته اند.
بنابراین گزارش حکم قاضی فدرال لس آنجلس شامل حال گردشگران، دانشجویان و یا تجاری که بدون روادید مهاجرتی سفر می کنند نمی شود.
رویترز افزود: سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا در ایمیلی اعلام کرد که این وزارتخانه سرگرم بررسی این حکم است و اظهار نظر بیشتری دراین زمینه نکرد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته برابربا هشت بهمن ماه، فرمان اجرایی را به امضا رساند که به موجب آن ورود اتباع هفت کشور عمده مسلمان جهان به خاک آمریکا را به مدت 90 روز تعلیق و مهاجرت به این کشور را به مدت چهارماه منع می شود.
بسیاری از چهره های سیاسی آمریکا و منتقدان به فرمان ضد مهاجرتی رئیس جمهوری جدید آمریکا، آن راهدیه ای به گروه های تروریستی همچون داعش و دامن زدن بر احساسات نژادپرستانه عنوان کردند.
شهروندان آمریکایی با برگزاری تظاهراتی در فرودگاهها به این دستور اعتراض کردند.
انگلا مرکل صدر اعظم آلمان فرمان اجرایی ضد مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا را ناقض کنوانسیون ژنو دانست.
درهمین حال رئیس جمهوری جدید آمریکا دوشنبه گذشته 'سالی ییتس' را از سرپرستی موقت وزارت دادگستری آمریکا به علت مخالفت با سیاست های ضد مهاجرتی خود، برکنار و 'دانا بوئنته' (Dana Boente) ، کفیل دادستان کل را به جای وی دراین جایگاه منصوب کرد.
در بیانیه سخنگوی کاخ سفید دراین رابطه از سالی ییتس به عنوان «خائن به وزارت دادگستری» یاد شد.
شبکه تلویزیونی سی ان ان درمورخ 12 بهمن ماه به نقل از موسسه 'کیتو' (Cato) گزارش داد که از سال 1975 تا 2015میلادی هیچ شهروند آمریکایی درخاک این کشور توسط هیچ یک از اتباع هفت کشوری که دونالد ترامپ آنها را از ورود به این کشور منع کرده است، کشته نشدند.
سی ان ان افزود اما از سال 1975 تا پایان 2015میلادی 2هزار و 369 آمریکایی توسط شهروندان عربستان سعودی در حملات تروریستی کشته شدند و دراین دوره زمانی 314 آمریکایی توسط شهروندان امارات و 162 آمریکایی نیز توسط شهروندان مصر کشته شدند، چراکه این سه کشور خاستگاه حملات تروریستی یازده سپتامبر بودند.
سی ان ان افزود:این درحالی است که نام این سه کشور، عربستان، امارات و مصر در فهرست منع ورود اتباع آنها به آمریکا وجود ندارد، شاید به این خاطر که ترامپ در این کشورها مناسبات تجاری دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها