راه حل بحران مهاجرت به اروپا از نگاه پوتین

راه حل بحران مهاجرت به اروپا از نگاه پوتین
پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 23:15

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد حل سیاسی بحران سوریه و دیگر کشورهای خاورمیانه در پایان دادن به بحران شدید مهاجرت به اروپا سهیم خواهد بود.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از بوداپست، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه بعد از دیدار با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان گفت: حل سیاسی بحران سوریه و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه و بازگشت فوری زندگی عادی و طبیعی به منطقه حتما به پایان بحران شدید مهاجرت در همه اروپا کمک می کند.

پوتین طرف اوکراینی را مسئول متشنج شدن اوضاع در منطقه دونباس دانست و افزود: درباره وخامت اوضاع کنونی در دونباس باید بگویم موضع ما کاملا مشخص است. بدتر شدن اوضاع نتیجه اقدامات تحریک آمیز طرف اوکراینی است.

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: من به گروه های عاقل در کشور اوکراین بسیار امیدوارم که این موضوع را از طریق سیاسی حل و فصل کنند و اجازه ندهند اوضاع در جنوب شرق اوکراین بحرانی تر شود.

پوتین تاکید کرد دولت کنونی اوکراین برای اجرای مفاد موافقتنامه مینسک آمادگی ندارد و برای شانه خالی کردن از آن تلاش می کند.

وی تصریح کرد: سرمایه داران اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها از یک نامزد حمایت کردند و اکنون تلاش می کنند از طریق این درگیری ها و تنش ها با دولت جدید آمریکا وارد گفتگو شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها