تصاویر؛ انتقاد از ترامپ به شیوه کاریکاتوریست عراقی

تصاویر؛ انتقاد از ترامپ به شیوه کاریکاتوریست عراقی
جمعه 15 بهمن 1395 - 00:24

یک کاریکاتوریست عراقی دراستان بصره با ترسیم نقاشی‌های دیواری، اعتراض خود را به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درخصوص ممانعت از سفرعراقی‌ها به آمریکا نشان داد.

العالمعراق

"ارکان البهادلی" رئیس انجمن کاریکاتوریست های بصره گفت که این ایده، درواکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر شهروندان برخی کشورها از جمله عراق به آمریکا مطرح شده است.

این کاریکاتوریست عراقی با ترسیم تصاویری برروی دیوارها در مرکز شهر، تصاویری هنرمندانه و به نشانه تمسخر از ترامپ ترسیم کرده که در یکی از آنها ترامپ به شکل گاوی خشمگین درکنار مجسمه آزادی ایستاده و مجسمه از ترس به خود می لرزد وتلاش می کند تا به او مقداری علف بدهد تا از خشم آن بکاهد.

این هنرمند در تصویری دیگر که از ترامپ ترسیم کرده، او را که به شکل جمجمه و استخوان (نماد مرگ) به تصویر کشیده که به نقشه آمریکا تکیه داده و اطراف آن را سیم های خاردار احاطه کرده است.

البهادلی در این باره می افزاید: تصمیم ترامپ، نشان دهنده تناقضی عجیب است؛ چرا که وی شهروندان کشورهایی را که از تروریسم ضربه دیده اند، از رفتن به آمریکا منع کرده است، درحالیکه شهروندان کشورهایی را که تروریست ها درآن پرورش یافته اند، منع نشده اند.

وی گفت: آمریکا بسیار مدعی آزادی و گشایش مرزها به روی آوارگان و ستمدیدگان است، ولی به محض ورود آنان به فرودگاه، با آن ها رفتارهای بد وزننده می کند.

ترامپ 27 ژانویه 2017 تصمیمی مبنی بر محدودیت برای ورود شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله عراق به خاک آمریکا اتخاذ کرد. این تصمیم با واکنش سیاستمداران عراقی روبرو شد و آن ها خواستار مقابله به مثل با آمریکایی هایی شدند که به عراق سفر می کنند.

مجلس نمایندگان عراق 30 ژانویه 2017 این طرح را تصویب کرد اما دولت عراق بعید دانسته است که این طرح قابل اجرا باشد.

 

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها