ویدیو؛ حمله ناکام داعش به شرق حلب

جمعه 15 بهمن 1395 - 00:38

ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش حمله گسترده گروه تروریستی داعش به دانشکده هوایی و فرودگاه کویرش درحومه شرقی شهر حلب را ناکام گذاشتند.

العالم سوریه

به گزارش خبرنگار العالم از سوریه، نیروهای ارتش سوریه و نیروهای متحد آن به پیشروی به سمت شهر الباب با هدف آزادسازی این شهر ادامه می دهند. پیشروی آنان در منطقه المعامل و اطراف لواء التامین در شرق دیرالزور هم ادامه دارد.

توپخانه ها و موشک های ارتش و هم پیمانانش عناصر تروریستی داعش را در اطراف دانشکده هوایی و فرودگاه کویرس درحومه شرقی حلب هدف قرار دادند وحمله آنان به این مناطق را ناکام گذاشتند.

منابع نظامی از داخل فرودگاه کویرس اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش برای جلوگیری از پیشروی عناصر داعش به سمت اطراف منطقه، آنان را هدف شلیک های گسترده و متوالی قرار دادند که درنتیجه، بیش از 60 نفر ازآنان کشته و تعداد زیادی از خودروهای نظامی منهدم شدند.

حمله داعش به کویرس ودانشکده هوایی بر فشارها علیه عناصر داعش در حومه شرقی شهر حلب افزوده است و ارتش و نیروهای هم پیمان به پیشروی به سمت شهر الباب برای آزادسازی آن از اشغال داعش ادامه می دهند.

این نیروها همچنین بیش از 30 منطقه و روستا وبلندی استراتژیک را تحت کنترل خود درآوردند و امنیت را به طور کامل در جاده حلب – الباب برقرار کردند.

نیروهای ارتش وهم پیمانانش عملیات خود را برای تامین امنیت در اطراف فرودگاه تی فور درجبهه های حمص در مرکز کشور ادامه می دهند و دراین پیشروی ها موفق شدند مناطق گسترده را آزاد کنند و سلطه خود را بر مناطقی به مساحت 25 كيلومتر وعمق 15 كيلومتر افزایش دهند.

پیشروی ارتش در حمص با پیشروی یگان هایی دیگر از این نیروها در دیرالزور همزمان  شده است و نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش در منطقه المعامل و اطراف لواء التامین در محور شرقی شهر حلب پیشرفت هایی داشته اند.

ستاد اطلاع رسانی جنگ سوریه همچنین تصاویری را از درگیری ها در جریان آزاد سازی روستای ام الرمان در شرق الضمیر واقع در حومه شمالی دمشق منتشر کرده است.

215

پربیننده ترین خبرها