تازه ترین دستاوردهای ارتش سوریه در حومه حلب

تازه ترین دستاوردهای ارتش سوریه در حومه حلب
جمعه 15 بهمن 1395 - 03:04

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه از بازپس گیری سی و دو شهرک و مزرعه در حومه شمال شرقی حلب خبر داد.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد: یگان های ارتش و نیروهای مسلح سوریه با همکاری نیروهای همپیمانانش عملیات نظامی گسترده ای ضد گروه تروریستی داعش در شمال شرق حلب آغاز کردند و طی بیست روز توانستند بیش از سی و دو شهرک و مزرعه را به مساحت تقریبی 250 کیلو متر مربع آزاد کنند. نبرد برای بازپس گیری این مناطق در جبهه ای با مسافت بیست و پنج کیلومتر و عمق شانزده کیلومتر انجام شد.

در این درگیری ها یگان های ارتش سوریه بزرگراه حلب-الباب به طول شانزده کیلومتر را به تصرف خود در آوردند و موفق به نفوذ در پیچیده ترین استحکامات دشمن شدند و صدها تله انفجاری و بمب را خنثی کردند. همچنین توانستند ده ها تونلی را که گروه تروریستی داعش در منطقه حفر کرده بود ویران کنند و ضربات سنگین جانی و تسلیحاتی به آن ها وارد کردند.

اهمیت این موفقیت نظامی در این است که دامنه امنیت در اطراف شهر حلب را افزایش می دهد و نقطه آغازی در گسترش عملیات نظامی ضد گروه تروریستی داعش خواهد بود و مناطق تحت کنترل ارتش عربی سوریه را در حومه حلب گسترش می دهد و راه های ارتباطی که منطقه شمالی را به منطقه شرقی متصل می کند تحت سیطره ارتش قرار می گیرد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه بار دیگر در مورد پیگیری مسئولیت های ملی خود در زمینه مبارزه با تروریسم با مردم سوریه تجدید پیمان می کند و بر انجام وظائف خود در زمینه حمایت از غیرنظامیان و حفظ یکپارچگی سرزمین سوریه تاکید می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها