کشتاری "جعلی" در آمریکا که با "حسن نیت" رخ داد

کشتاری
شنبه 16 بهمن 1395 - 00:56

معاون رئیس جمهور آمریکا روز جمعه پس از مواجه شدن با موجی از انتقادات علیه خود، گفته هایش را اصلاح کرد. وی با اشاره به اینکه کشتار سال 2011 در کنتاکی آمریکا هرگز اتفاق نیفتاده، از اجرایی شدن اقدام ترامپ در ممنوعیت موقت شهروندان هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا دفاع کرد.

العالم - آمریکا

"کیلیان کانوی" معاون ترامپ روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه (ام.اس.إن.بي.سي) تصریح کرد: فرمان اجرایی ترامپ که به تازگی صادر شده قتل عام بولینگ گرین در ایالت کنتاکی را توجیه نمی کند چراکه هرگز اتفاق نیفتاده است.
کانوی گفته های روز جمعه خود در توییتر را تصحیح کرد. وی در توییتر گفت: "اشتباهاتی که به خاطر حسن نیت رخ می دهند، فراوانند".
هزاران نفر از کاربران توییتر بامداد روز جمعه، اشتباهات کانوی را به سخره گرفتند. کانوی روز (پنجشنبه) در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: عراقی هایی که به آمریکا آمدند با آموختن اندیشه افراطی گری، قتل عام بولینگ گرین را طراحی کردند.
اما واقعیت این است که در مارس 2011، دو عراقی در بولینگ گرین در کنتاکی دستگیر و به تلاش برای ارسال سلاح و پول برای گروهک تروریستی القاعده در عراق متهم شدند. آن دو به استفاده از بمب های دست ساز علیه نظامیان آمریکا در عراق اعتراف کردند. بدنبال اقرار "مهند شريف حمادی و وعد رمضان علوان" به ارتکاب گناه خود، متهم ردیف اول به حبس ابد و دومی به تحمل 40 سال زندان محکوم شدند.
کانوی به اشتباه خود در مورد قتل عام در بولینگ گرین اعتراف کرد و گفت: منظورم تروریست ها بود.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها