ادامه اعتراض ها به فرمان مهاجرتی ترامپ,

مسلمانان نیویورک مقابل فرودگاه کندی نماز خواندند

مسلمانان نیویورک مقابل فرودگاه کندی نماز خواندند
شنبه 16 بهمن 1395 - 11:23

تعدادی از مسلمانان نیویورک با برگزاری نماز جمعه در مقابل فرودگاه جان اف کندی، علیه فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعتراض کردند.

العالم- ایران

به گزارش روزنامه آبزور، ائتلاف مهاجرت نیویورک و شورای رهبری اسلامی نیویورک بزرگ؛ میزبانی این مراسم را برعهده داشت و هدف از آن نشان دادن وحدت با مسلمانان و جامعه پناهجویان در واکنش به فرمان اجرایی ترامپ در منع سفر شهروندان کشورهای سوریه، سودان، سومالی، لیبی، یمن، ایران و عراق بود.
«موزنا انصاری/ Muzna Ansari» مدیر سیاست آمریکایی های مسلمان در ائتلاف مهاجرت نیویورک گفت: اقدامات ما باعث برپایی تظاهرات مشابهی در سراسر کشور شد.
وی با اشاره به مخالفت برخی قضات فدرال با بخش هایی از فرمان اجرایی ترامپ و وعده رئیس جمهوری آمریکا درباره عمل کردن به آن، خطاب به جمعیت حاضر گفت: چنین اتفاقی به خاطر شما رخ داد.
انصاری سپس از حضور جمعیت و ادامه اعتراض های آنها قدردانی کرد.
ترمینال 4 فرودگاه جان اف کندی که ماموران حفاظت مرزی و گمرگ آمریکا ده ها تن را به دنبال فرمان ترامپ بازداشت کردند، شنبه گذشته صحنه تظاهرات گسترده علیه این فرمان بود. قضات فدرال در بروکلین، بوستون و کالیفرنیا بر این باورند که دولت ترامپ نمی تواند مانع از ورود شهروندان دو تابعیتی و افرادی شود که روادید و کارت سبز دارند.
حاضران در این تجمع گفتند که فرمان اجرایی ترامپ نشان می دهد که فاشیسم در راه است.
پایگاه اینترنتی آمریکایی شبکه فاکس 5 نیویورک نیز در گزارشی در همین زمینه نوشت: این تظاهرات همزمان با اعلام این خبر از سوی وزارت خارجه آمریکا برپا شد که روادید حدود 60 هزار خارجی از هفت کشور عمدتا مسلمان پس از دستور اجرایی ترامپ باطل شده است. یکی از وکلای دادستان های وزارت دادگستری آمریکا پیشتر گفته بود که 100 هزار روادید ابطال شده اند.
ده ها تن دیگر نیز در محله «استوریا/ Astoria» (شمال غرب منطقه کوئینز در نیویورک) نماز جمعه برپا و علیه ممنوعیت دولت ترامپ اعتراض کردند.
با وجود برپایی چنین تظاهرات هایی دولت ترامپ اصرار دارد که فرمان اجرایی اش لازم است زیرا کاخ سفید به دنبال بازنگری در استانداردهای ورود به این کشور است.
فرمان اجرایی ترامپ از زمان امضا در روز جمعه (8 بهمن) با اعتراض های گسترده در داخل و خارج آمریکا مواجه شده و سرگردانی تعداد بی شماری از مسافران اتباع کشورهای مذکور در فرودگاه ها و حتی بازداشت آنها را به دنبال داشته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها