انتخابات منطقه ای هند، آزمایشی برای محبوبیت مودی

انتخابات منطقه ای هند، آزمایشی برای محبوبیت مودی
شنبه 16 بهمن 1395 - 13:05

میلیونها هندی امروز (شنبه) در انتخابات منطقه ای، به پای صندوقهای رأی می روند.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ امروز در هند میلیون‌ها نفر در انتخابات منطقه ای شرکت می‌کنند. این انتخابات به منزله نخستین آزمایش جدی حزب نارندرا مودی، نخست وزیر هند پس از اقدام بحث برانگیز مالی دولت وی بحساب می آید.
در ماه نوامبر سال گذشته دولت هند اعلام کرد برخی از اسکناس‌های این کشور از دور خارج خواهند شد.
در اوایل این ماه و در اقدامی بی‌سابقه مقامات هندی اسکناس‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه‌ای را از دور خارج کردند و از دارندگان آنها خواستند تا برای تبدیل این اسکناس ها به مراکز مالی مراجعه کنند.
دولت هند به دلیل مبارزه با فساد، اسکناس‌های درشت را برچید. اسکناس‌های ممنوع شده ۸۵ درصد پول نقد در گردش در هند را تشکیل می‌دهند که اقتصادش به شدت مبتنی بر پول نقد است.
در پنج ایالت هند برای انتخاب دولت جدید که قرار است پس از انتخاباتی چند مرحلهای هفته بعد تشکیل شود، رای گیری انجام میشود.
با وجود اینکه مودی در دور اول نخست وزیریاش از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است، این انتخابات آزمایشی برای بقای وی بحساب می آید.
آزمایش بزرگ
بزرگترین امتحان مودی در ایالت «اوتار پرادش» خواهد بود زیرا حزب وی، بهاراتیا جاناتا در سال 2014 با اختلاف زیادی در این ایالت پیروز شد.
اهمیت این ایالت از این حیث است که بیشترین تعداد نمایندگان مجلس علیای هند از این ایالت هستند؛ درحالی که حزب مودی در این مجلس از اکثریت برخوردار نیست.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها